واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال در فیلیپین آغاز شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کشور فیلیپین واکسیناسیون کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال را روز جمعه آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیلیپین یکی از ۱۷ کشوری است که تمام مدارس آن در طول دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده است. مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند که در صورتی مدارس بازگشایی خواهند شد که کودکان به صورت کامل واکسینه شوند زیرا این گروه از افراد جامعه نیز ممکن است همانند بزرگسالان ناقل بیماری باشند، حتی اگر نوع بدون علامت بیماری را تجربه کنند.

واکسینه شدن کودکان خطر شیوع بیماری و انتقال آن به دیگران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. متخصصان معتقدند که در ابتدا باید ۱.۲ میلیون کودک کشور فیلیپین که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند واکسن کرونا دریافت کنند. به طور کلی، واکسیناسیون کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال در این کشور از روز جمعه آغاز شده است. تا کنون تقریباً ۲۴ میلیون نفر از ۱۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور فیلیپین واکسینه شده‌اند.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد که از میان ۲.۷ میلیون فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در کشور فیلیپین، ۷.۸ درصد آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۹ سال بودند، میزان مرگ‌ومیر در میان این گروه از افراد جامعه نیز کمتر بود به طوری که ۰.۶ درصد از ۴۰ هزار مورد فوتی در این کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 529047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.