پایش کیفیت هوا در جیب شهروندان فرانسوی!

کیفیت هوا در بسیاری از شهرهای جهان با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های کرونایی بدتر شده چرا که دوباره خیابان‌ها مملو از خودرو شده است. علاوه بر این، با کاهش دما در برخی کشورهایی که به سوخت برای تامین گرما وابسته است، سطح آلودگی هوا تشدید یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان پایش کیفیت هوا منطقه "اوورنی-رون-آلپ" که دومین شهر پرجمعیت فرانسه و دهمین در اروپا محسوب می‌شود، خدمات جدیدی را برای جمعیت هشت میلیون نفری خود فراهم آورده که با استفاده از آن هر شهروند تنها با یک دستگاه جیبی ساده، کیفیت هوا را مشاهده می‌کند.

این دستگاه دارای یک میکروسنسور است که غلظت ذرات ریز را در زمان واقعی اندازه‌گیری می‌کند. ذرات معلق (PM۱۰ و PM۲.۵ و PM۱) می‌تواند با تحریک یا آسیب به دستگاه تنفسی بر سلامت بدن تأثیر بگذارد.

این سیستم با بلوتوث کار می‌کند و داده‌ها را در یک برنامه مخصوص به تلفن هوشمند فرد منتقل می‌کند. سپس برنامه اجازه می‌دهد تا داده‌ها به صورت آنلاین جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته شود. وزن این سنسور ۱۴۰ گرم است و اندازه یک تلفن همراه است که استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند.

می‌توان این حسگر را به صورت رایگان از سازمان‌های مربوطه قرض گرفت. هدف از چنین اقدامی این است که شهروندان بتوانند با پایش کیفیت هوا، درک بهتری از این شرایط پیدا کنند و به این ترتیب مسئولان را در مقابله با آلودگی هوا یاری نمایند.

تاکنون بیش از دو هزار و ۸۰۰ کاربر این سنسور هوشمند را برای اندازه‌گیری کیفیت هوا دریافت کرده‌اند که عدد قابل تأملی است و نشان می‌دهد شهروندان فرانسوی درک خوبی از اهمیت توجه به آلودگی هوا پیدا کرده‌اند.

پایش کیفیت هوا در جیب شهروندان فرانسوی!

کد خبر 529039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.