آیا استفاده از ماسک باعث بروز سردرد می‌شود؟

برخی از افراد گزارش کرده‌اند که پس از استفاده طولانی مدت از ماسک دچار سردرد می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دریافت واکسن کرونا مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است، اما استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی حتی پس از واکسیناسیون خطر آلوده شدن به ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی اقدام آسانی است، اما استفاده از ماسک ممکن است باعث بروز سردرد و احساس ناخوشایند در فرد شود.

آیا افراد پس از استفاده طولانی مدت از ماسک دچار سردرد می‌شوند؟

با وجود این که استفاده از ماسک خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، اما افراد زیادی اعلام کرده‌اند که پس از استفاده طولانی مدت از آن دچار سردرد و کم آبی بدن می‌شوند. استفاده از ماسک برای افراد مبتلا به سرماخوردگی، سرفه، آسم، آلرژی و راش پوستی بسیار دشوار است، اما لازم است افراد به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران و کاهش خطر انتقال ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند. متخصصان نیز معتقدند که مزایای استفاده از ماسک بسیار بیشتر از معایب آن است.

چرا استفاده طولانی‌مدت از ماسک باعث بروز سردرد می‌شود؟

استفاده از یک ماسک تنگ برای مدت زمان طولانی باعث بروز درد در مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) می‌شود، این مفصل فک پایین را به جمجمه متصل می‌کند. ماسک ماهیچه‌ها و بافت‌هایی که به حرکت کردن فک کمک می‌کنند را تحریک می‌کند، اعصابی که بر فک تأثیر می‌گذارد سیگنال درد را به مغز ارسال می‌کند و فرد دچار سردرد می‌شود.

چگونه می‌توان مانع بروز سردرد ناشی از ماسک زدن شد؟

توصیه شده است از ماسکی که بند آن محکم پشت گوش قرار می‌گیرد استفاده نکنید، زیرا ماسک‌های تنگ گوش‌ها را اذیت می‌کند و در این صورت اعصاب مجاور آن تحریک می‌شود. فقط زمانی که در موقعیت‌های پرخطر قرار دارید از ماسک‌های تنگ استفاده کنید. به موقعیت فک و دندان‌های خود توجه کنید. استرس و نگرانی ممکن است باعث منقبض شدن ماهیچه‌های فک و فشردن دندان‌ها به یکدیگر شود. درد مفصل گیجگاهی فک (TMJ) ممکن است به دلیل قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب رخ دهد.

علاوه بر این، توصیه شده است که به منظور کاهش سردرد ناشی از استفاده از ماسک، گونه‌ها و شقیقه‌های خود را ماساژ دهید و مدیتیشن انجام دهید. همچنین، مهمترین راهکار در این زمینه استراحت در محیط امن و برداشتن متناوب ماسک است. مصرف مایعات بیشتر نیز یک راه حل بسیار مهم است. استفاده از ماسک باعث می‌شود افراد مایعات کمتری بنوشند، زیرا ماسک یک مانع فیزیکی برای نوشیدن است. توصیه می‌شود افراد یک بطری آب همراه خود داشته باشند که نوشیدن آب را فراموش نکنند. از آنجایی که دهیدراته شدن بدن خطر ابتلاء به سردرد را افزایش می‌دهد، مصرف مایعات کافی، این مشکل را تا حدودی برطرف خواهد کرد.

کد خبر 529009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.