سناریوی شیعه کشی در افغانستان

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جامعه جهانی خواب زده تنها به این دلیل که این انفجار شیعیان افغانستان را هدف قرار داده است، سکوت اختیار کرد.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملیات تروریستی روز گذشته در افغانستان اظهار کرد: دومین انفجار مسجد شیعیان در ولایت قندهار که منجر به شهادت بیش از ۶۰ تن و مجروح شدن ۸۰ نفر از نمازگزاران شد از وجود سناریوی خطرناک داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای دهشت افکنی و کوچ اجباری شیعیان حکایت دارد.

وی افزود: انفجار جمعه گذشته در ولایت قندوز نیز صدها شهید و مجروح بر جای گذاشت، اما جامعه جهانی خواب زده تنها به این دلیل که این انفجار شیعیان افغانستان را هدف قرار داده، سکوت اختیار کرد.

این کارشناس خاورمیانه تاکید کرد: داعش مسؤلیت دو عملیات تروریستی را بر عهده گرفته و این نشان می‌دهد که فصل نخست سناریوی آمریکا برای بحران سازی در منطقه پس از خروج شتاب زده از افغانستان، عملاً آغاز شده است.

هانی زاده یادآور شد: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که مدت‌ها قبل از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، بخشی از عناصر خطرناک و جنایتکار وابسته به گروهک تروریستی داعش که عمدتاً از اتباع کشور چچن هستند از سوریه و عراق به افغانستان انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: در انتقال این مجموعه تروریستی خطرناک، متأسفانه علاوه بر ایالات متحده، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و طالبان نیز شرکت داشتند و شماری از رژیم‌های مرتجع عرب حوزه خلیج فارس هزینه اینجا به جایی را پرداخت کرده‌اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: بحران سازی در لبنان که در قلب محور مقاومت قرار دارد، افزایش حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه و نیز تشدید عملیات تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب در شمال غرب ایران و شیعه کشی در افغانستان و بحران مرزی آذربایجان و ایران بخشی از سناریوی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای ایجاد کمربند بحران در مورد تهران تلقی می‌شود.

هانی زاده ادامه داد: نقش موذیانه و خطرناک تیم جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در بحران سازی در اطراف مرزهای ایران و در قلب محور مقاومت، کاملاً آشکار است؛ زیرا وجود پایگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در امارات و بحرین پیش درآمد اجرایی این سناریوی خطرناک خواهد بود.

وی یادآور شد: کنفرانس اخیر اربیل ناظر بر عادی سازی رابطه بین اقلیم کردستان و عراق با رژیم صهیونیستی که در آن برخی از چهره‌های منفور حزب منحله بعث عراق، اما صاحب نفوذ شرکت داشتند، در چارچوب این سناریو است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: کشتار شیعیان معترض لبنانی در بیروت توسط عوامل سمیر جعجع، رهبر قوات لبنانیه نیز خارج از این سناریو نیست؛ زیرا هدف ایجاد تقابل بین طوایف مختلف لبنان و مشغول کردن حزب الله و مقاومت اسلامی در این جنگ طایفه‌ای است.

هانی زاده تاکید کرد: تغییر موازنه انتخابات عراق که به طور مشخص در جا به جایی آرای مردم به سود طیف‌های مخالف مرجعیت و در تعارض با نفوذ معنوی ایران تجلی یافته و پیروزی چهره‌های وابسته به رژیم سابق عراق، نمی‌تواند خارج از این سناریو باشد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه اکنون با نفوذ غیر مشروع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق، بحرین، امارات، آذربایجان و افغانستان با خطری جدی مواجه بوده که شیعیان بیگناه منطقه به ویژه شیعیان افغانستان قربانی این نفوذ خطرناک اسرائیل در منطقه خواهند بود.

کد خبر 528988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.