حدادی فر یا باشگاه ذوب آهن؛ چرا همه حرف ها گفته نمی شود؟!

این روزها موضوع باشگاه ذوب آهن و قاسم حدادی فر موجب بروز حاشیه شده است و به نظر می رسد تا شروع لیگ برتر این موضوعات پایانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها ماجرای خداحافظی قاسم حدادی فر کاپیتان با سابقه باشگاه ذوب آهن در آستانه شروع لیگ برتر وضعیت عجیبی برای وی و باشگاه ذوب آهن رقم زده است. از طرفی رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن می‌گوید: قاسم به دفتر من آمده و کتباً درخواست کرده است در بازی با سپاهان از دنیای فوتبال خداحافظی کند و از طرف دیگر حدادی فر پس از سکوتی عجیب مصاحبه‌ای می‌کند و می‌گوید: زیر بار خداحافظی در دیدار هفته چهارم و شهرآورد اصفهان نمی‌رود و به نوعی به این اشاره می‌کند که هیچ توافقی را با مسئولان باشگاه نداشته است. شاید خود حدادی فر هم فکر نمی‌کرد روزی ماجرای خروجش از دنیای فوتبال به یک موضوع کاملاً حاشیه‌ای تبدیل شود و در حالی که خود اذعان دارد نمی‌خواهد ذوب آهن به حواشی گوناگون دچار شود، اما با این اتفاق به سمت حاشیه رفته است.

قاسم حدادی فر در گفت‌وگویی که جمعه گذشته داشته است به نداشتن شرایط مساعد برای همراهی تیم اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرایط برای کنار ذوب آهن بودن، مناسب نیست و تصمیمی برای خداحافظی ندارد. نقطه مقابل این صحبت‌ها را یزدخواستی رئیس هیئت مدیره ذوب آهن به میان آورده است. وی در گفت‌وگوی مهمی که با خبرگزاری ایمنا داشت، خاطر نشان کرد که حتی پست اینستاگرامی قاسم هم بر اساس همان توافق با او بوده است و الماس فوتبال ایران خود درخواست داده که از دنیای فوتبال کناره‌گیری کند.

در واقع در این ماجرای دو طرف یک سری صحبت‌ها، از هواداران و رسانه‌ها پنهان و یا کتمان می‌شود. به نظر می‌رسد همه چیز از صحبت‌های مهدی تارتار به قاسم حدادی فر شروع شد. منابع آگاه در باشگاه و تیم می‌گویند: در سالن وزنه تارتار قاسم را کنار می‌کشد و می‌گوید بر اساس داده‌های جی پی اس میزان دوندگی کمی داری و باید میزان دوندگی را پا به پای جوانان تیم بیشتر کنی. در واقع این صحبت‌ها بر اساس سیستم مطلوب سرمربی گاندو هاست. او تیم‌های دونده‌ای روانه مسابقات می‌کند و معمولاً هافبک‌های فانتزی باز مثل قاسم حدادی فر را کمتر به بازی می‌گیرد. تارتار حتی در ادامه به حدادی فر پیشنهاد حضور روی نیمکت به عنوان عضوی از کادر فنی را می‌دهد و قاسم را با کریم باقری مقایسه می‌کند.

این مصداق به گونه‌ای است که قاسم حدادی فر همچون کریم باقری روی نیمکت باشد و عامل مهمی برای بهتر شدن عملکرد جوانان تیم به حساب بیاید؛ اما گویا این صحبت‌ها به مذاق کاپیتان خوش نمی‌آید و لحظاتی بعد او با اجازه از حسین پاشایی مربی ذوب آهن تمرین را ترک می‌کند. غیبت حدادی فر در تمرینات به بیش از دو هفته می‌رسد و پس از آن اختلافاتی که بین سرمربی تیم و این بازیکن پیش می‌آید؛ در حالی که مسئولان باشگاه به گفته و ادعای خود قصد حل و فصل کردن ماجرا را داشتند همه چیز بر خلاف انتظارات آنها پیش می‌رود.

سوال اصلی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا قاسم حدادی فر به طور ناگهانی زیر قول و قرار خود می‌زند و اگر این وعده و وعیدها اصلاً وجود نداشته است چرا حرفی از در کار نبودن آنها نمی‌زند؟ حتی در همین خصوص پیگیری‌های خبرنگار ایمنا جواب نداد و هافبک سابق ذوب آهن حاضر به صحبت با ایمنا نشد. در واقع مشخص نیست دلخوری قاسم حدادی فر از چه فردی است. اگر از سرمربی تیم دلخور است که جای تسویه حساب آن با باشگاه و محل رشد خود حداقل در این مقطع زمانی نیست و اگر از مسئولان باشگاه ناراحتی وجود دارد چرا این آزرده خاطر بودن با هواداران و رسانه مطرح نمی‌شود؟

از طرف دیگر مورد عجیبی که در وسط تمام این داستان دیده می‌شود سکوت سرپرست تازه وارد باشگاه ذوب آهن است. فرشاد دادفر که بعد از مجتبی فریدونی تصدی سرپرستی باشگاه را در اختیار گرفته، در قبال این مسائل در رسانه‌ها سکوت کرده است و حاضر به صحبت در این زمینه نیست. شاید این تاکتیکی باشد تا او مسائل درونی باشگاه را رسانه‌ای نکند، اما این مسئله باعث شده است که رئیس هیئت مدیره باشگاه روزهای اخیر همه‌کاره تیم در بخش رسانه باشد و دادفر که می‌توانست با حل این موضوع خودی نشان داده و خود را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مدیرعاملی تیم معرفی کند به نوعی در رسانه‌ها منفعل عمل کرده و این امر را به یزدخواستی تفویض اختیار کرده است.

در هر حال به نظر می‌رسد این موضوع و حواشی مربوط به آنکه کمتر از چند روز مانده تا شروع لیگ برتر فوتبال، می‌تواند با پا در میانی بزرگان فوتبال اصفهان یا حتی فوتبال کشور حل و فصل شود و اگر قاسم حدادی فر قصد دارد با پیراهن ذوبی‌ها به کار خود در فوتبال پایان دهد با مراسمی در خور شأن و شخصیت او بدرقه شود و اگر وی تصمیم دیگری دارد و می‌خواهد در تیم‌های دیگری برای یک فصل هم شده شانس خود را امتحان کند، قضیه کاملاً متفاوت خواهد بود. قاسم می‌تواند حواشی را با مطرح کردن آن تمام کند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید در ساعات و روزهای آینده سرنوشت ذوب آهن _حدادی فر چه می‌شود.

کد خبر 528987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.