لایحه دایمی‌کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مطرح می‌شود

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دایمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان بزودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، محسن فتحی روز جمعه -۲۲ مهرماه- در دیدار با اعضای کانون بازنشستگی کشوری کردستان اظهار کرد: خوشحالم که این اتفاق یعنی درخواست بنده و همراهی همکاران در مجلس شورای اسلامی از قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی برای در دستور کار قرار دادن لایحه دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان مصادف با ماه مبارک ربیع الاول شده است.

وی با بیان اینکه سر سفره بازنشسته بزرگ شده‌ام و پدرم از جامعه بازنشستگان عزیز است، یادآور شد: دغدغه و مسائل پیش روی شما عزیزان را به خوبی می‌دانم و وظیفه خود می‌دانم پیگیر مطالبات به حق شما باشم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس اضافه کرد: با تورم موجود در جامعه و با توجه به اینکه بازنشستگان دارای فرزند، نوه، داماد و عروس هستند و اگر حقوق دریافتی با هزینه‌های زندگی شأن همخوانی نداشته باشد نه تنها خودشان بلکه افراد تحت تکفل آنان نیز دچار مشکل خواهند شد، لذا به نظر بنده بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، سرو سامان گرفتن وضعیت فرزندان آنان نیز است.

فتحی یادآور شد: با همراهی همکارانم در مجلس و دستور مساعد ریاست مجلس شورای اسلامی لایحه دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان در آبان ماه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این لایحه به صحن علنی مجلس می‌آید و با شناختی که از نمایندگان محترم مردم شریف ایران دارم قاطبه عزیزان نظرشان در این خصوص مثبت خواهد شد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس اضافه کرد: بازنشستگان ما در حال حاضر خواسته زیادی ندارند و صرفاً حقوقی می‌خواهند که معیشتشان را بچرخاند که با لایحه مربوطه، این قانون که در برنامه پنج ساله ششم و قوانین و اسناد بالادستی نیز بر اجرای آن تاکید شده است، دائمی شود.

فتحی تاکید کرد: حرمت بازنشستگان بسیار واجب است و در جامعه‌ای که حرمت و احترام بزرگان آن حفظ نشود، ارزش‌ها و هنجارهای آن جامعه از هم خواهد پاشید.

وی افزود: جمعیت زیادی از بازنشستگان ما در ایام جنگ در جبهه حضور داشته اند و در سخت‌ترین شرایط این کشور، سنگر را خالی نکرده اند و از کیان، شرف و هویت ما با جان و مال حفاظت کرده اند، چطور می‌توانیم الان بنشینیم و آنان را در فشار و مضیقه ببینیم و اقدامی انجام ندهیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس ادامه داد: همکاران من در مجلس شورای اسلامی از ریاست قوه گرفته تا یکا یک نمایندگان بر احقاق حق و حقوق قانونی بازنشستگان تاکید دارند.

فتحی اضافه کرد: مقرر گردیده مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی برای رایگان کردن هزینه دارو و بهبود وضعیت بیمه درمانی بازنشستگان آن سازمان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کند.

وی افزود: برای بازنشستگان سایر ارگان‌ها از جمله بازنشستگان کشوری نیز پس از بررسی و برآورد مالی و هماهنگی با صندوق‌های مربوطه در سال ۱۴۰۱ چنین اقدامی صورت می‌گیرد تا حوزه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نیز سر و سامانی بگیرد و بازنشستگان عزیز دغدغه‌ای براق درمان و هزینه‌های آن نداشته باشند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یادآور شد: تمامی رؤسای کمیسیون‌های مجلس نامه درخواست در دستور کار قرار دادن لایحه دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان را امضا کرده اند و انشاالله به تأیید شورای محترم نگهبان هم خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد در جهت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاهد حفظ کرامت انسانی و بهبود سطح معیشتی بازنشستگان عزیز پس از سال‌ها چشم انتظاری خواهیم بود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس به وضعیت آب شرب شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم پیمانکار انتقال آب سد آزاد به منظور مصرف آب شرب همشهریان عزیز سنندجی است که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت این موضوع پیش بینی شده است.

فتحی اضافه کرد: با توجه به اینکه سد قشلاق از لحاظ کیفی و کمی مشکلاتی برای آن پیش آمده است و آب شرب سنندج به دلیل طعم و بوی که دارد دچار نارضایتی در بین مردم شده است، تصمیم گرفته شد تا سامانه خط لوله انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هشت کیلومتر خط انتقال لوله پیشرفت کرده و ۱۵ کیلومتر هم آماده لوله گذاری شده است، و تنها چهار کیلومتر از خط انتقال لوله از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج باقی مانده است که برآورد ما برای بهره برداری تا پایان خرداد ۱۴۰۱ است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس از شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنندج نیز حمایت کرد و چند پیشنهاد برای سرمایه گذاری آن شرکت در استان ارائه کرد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 528976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.