بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریتها است

سرلشکر موسوی با بیان این که بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریتهاست، گفت: مدال پر افتخار «ارتش حزب الله» را بر سینه داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش طی گفت‌وگویی با اشاره به ۲۴ مهر سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: بعد از گذشت دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، با پیشنهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دستور حضرت امام خمینی (ره)، مجموعه‌ای با نام شورای سیاسی ایدئولوژیک در ارتش شکل گرفت که این اقدام ارزشمند نشان‌دهنده دید عمیق، آینده‌نگرانه و راهبردی حضرت امام (ره) بود.

وی گفت: تشکیل این شورا از دو منظر حائز اهمیت است؛ نخست آنکه حضرت امام (ره) ضرورت وجود چنین سازمانی را برای ارتش به درستی تشخیص دادند و دیگر اینکه یک فرمان از سوی ولی فقیه صادر می‌شود در واقع اجرای آن، ابعاد معنوی را برای آن مجموعه در پی دارد، از این منظر شاید اگر یک فرد دیگری یک چنین سازمانی را تأسیس کرده بود تا این اندازه برکات معنوی نداشت.

مدال پر افتخار «ارتش حزب الله» را بر سینه داریم

امیر سرلشکر موسوی در ادامه افرود: هنگامی که اشاره ولایت به سازمان عقیدتی سیاسی تعلق می‌گیرد می‌بینیم که چه آثار و برکاتی را برای ارتش در پی دارد. امروز ما مدال پر افتخار ارتش حزب الله را از سوی فرمانده معظم کل قوا بر سینه داریم؛ ایشان همچنین ارتش را به عنوان کلمه طیبه عنوان کردند که این در واقع فراز بسیار مهمی است و بزرگترین دستاورد ارتش محسوب می‌شود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می‌فرمایند: «ارتش یک نمایشگاهی است از ارزش‌های اسلامی که می‌شود آن را سر دست گرفت و به ملت و بلکه به جهان نشان داد» حرف عظیم و تحسین برانگیزی است که حضرت آقا در مورد ارتش به کار برده اند؛ البته این افتخار مرهون شهدا، ایثارگران و فداکاری‌های آحاد کارکنان ارتش و به ویژه خانواده‌های صبور، فهیم و کم نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تلاش روحانیان و مجموعه عقیدتی سیاسی و فرماندهان ولایی است.

وی اظهار داشت: در واقع جوهره اصلی و موتور محرکه این موفقیت‌ها، معنویت و بصیرت است که توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علما، روحانیت و مجموعه کسانی که در این سازمان فعالیت می‌کنند بدست آمده است.

وی ادامه داد: امروز میزان موفقیت و اثربخشی سازمان عقیدتی سیاسی در رسیدن به اهداف و مأموریت‌های تعیین شده در چهره و منش رفتاری تک تک سربازان، درجه داران، افسران، کارکنان و خانواده‌های آنان هویدا است.

حضور لحظه به لحظه روحانیون در کنار نیروهای ارتشی

فرمانده کل ارتش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: امروز وقتی وارد هر پادگانی از ارتش می‌شوید گویی وارد حسینیه شده اید. شاید بهتر است بگوییم که امروز در ارتش حسینیه‌هایی وجود دارد که در آن کار پادگانی و فعالیت نظامی نیز انجام می‌شود. اینها همه نتیجه تلاش روحانیونی است که بصورت شبانه روزی در کنار کارکنان وظیفه و کادر در امور مختلف ورزشی، نظامی، برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و بصیرتی لحظه به لحظه حضور دارند و آموزش‌ها و آموزه‌های مدیریت و فرماندهی دینی را به آنها منتقل می‌کنند.

امیرسرلشکر موسوی ادامه داد: در حکم انتصاب فرمانده کل ارتش از سوی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، تعالی معنوی و بصیرتی نیز به عنوان یک وظیفه اصلی ابلاغ شده است و به همین دلیل است که می‌بینیم سامانه فرماندهی، عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات به طور جدی و هماهنگ در راستای هم و برای تحقق یک هدف ارزشمند عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اجرای هرچه بهتر طرح‌های مصباح که سازمان عقیدتی سیاسی آن را طراحی و تدوین کرده است جزو وظایف اصلی سلسله مراتب فرماندهی است. و باید نحوه و بازخورد اجرای این طرح‌ها به لحاظ کمی و کیفی در سطح تمامی یگان‌های ارتش مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد و اگر چنانچه در اجرای آن موانع و گلوگاهی وجود دارد باید مرتفع گردد.

بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریتهاست

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: به همان اندازه که در ارتش نسبت به ارتقای توانمندی و آمادگی رزمی و رفع نیازهای معیشتی دقت و حساسیت وجود دارد به همان میزان و بلکه بیشتر بر روی موضوع تعالی معنوی و بصیرتی کارکنان نیز دقت داریم؛ چرا که معتقدیم موتور محرکه اجرای مأموریت‌ها در کنار تخصص و تعهد، روحیه سلحشوری و درک و بصیرت کارکنان است.

وی در این رابطه به گسترش فرهنگ قرآن و حدیث در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کارکنان و خانواده‌های ارتشیان امروز در حوزه‌های فرهنگی و ملی در سطح ممتازی وارد عرصه می‌شوند؛ همچنین حضور ۷۸ درصدی رأی دهندگان از خانواده ارتش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که از میانگین کشوری بیش از ۳۰ درصد بالاتر است، نشان دهنده بصیرت و التزام عملی به وظیفه ملی در سطح کارکنان و خانواده‌های کارکنان است.

حضور متعهدانه فرماندهان و کارکنان ارتش در میان مردم حادثه دیده

امیر سرلشکر موسوی افزود: حضرت آقا چندین سال پیش در دانشگاه شهید ستاری فرمودند که ارتشی بودن باید متشرع بودن و متدیّن بودن را برای مردم تداعی کند؛ همانطور که بارها مشاهده کردیم سرباز، درجه دار، افسر و امیر ما در حوادث طبیعی پیش آمده در میان مردم بی پناه جهت کمک رسانی حضور یافتند و حافظ جان ومال و ناموس ملت بودند که این بیانگر عمق اعتقاد به مسائل دینی و تشرّع در کارکنان ارتش است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید با تکیه بر اصول و قواعد اسلامی کار را پیش می‌بردیم، تصریح کرد: همه افرادی که در ابتدای انقلاب حضور داشتند انسان‌های متدین و متشرعی بودند؛ اما اداره کار مبتنی بر آموزه‌های دینی، نیازمند تشکیل مدیریت و فرماندهی بر اساس اصول اعتقادی دین اسلامی بود که از سوی حضرت امام (ره) با ایجاد این سازمان عملیاتی شد؛ در واقع پذیرش قلبی این مسئله و عمل به بخشنامه‌های آن بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی حضور روحانیت در ارتش را بسترساز رشد معنوی و اعتقادی کارکنان ارتش عنوان کرد و گفت: امروز بحمدالله روحانیت با ارتش پیوند خورده و آثار و برکات و نتایج آن برای همه ملموس و قابل مشاهده است. وقتی حضرت آقا یک فرمانی می‌دهند اجرای آن برای ما یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود که از بالاترین رده تا پایین‌ترین سطح خود را ملزم به اجرای آن دانسته و تلاش می‌کنیم؛ چراکه یک تکلیف شرعی و واجب الاطاعه است.

ایثارگری و مجاهدت در راه حق، تبلور عینی فرهنگ اصیل دفاع مقدس است

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اثربخشی عوامل فیزیکی ملموس و غیر ملموس برتر ساز در حوزه توان و آمادگی رزمی، گفت: یکی از مهمترین عوامل برترساز که تعادل و توازن قدرت را در حوزه رزم تغییر می‌دهد بهره مندی از روحیه معنوی، سلحشوری، انگیزه و میل به پیروزی است؛ اینکه نیروی انسانی به این باور دست پیدا کند که در مسیر حق، چه بکُشیم و چه کشته شویم پیروز عرصه نبرد هستیم. این یک فرهنگ عظیم و ارزشمندی است که دوران دفاع مقدس تبلور عینی این فرهنگ اصیل است؛ در واقع حضور مؤثر روحانیان در کنار رزمندگان اسلام این فرهنگ غنی را در دوران دفاع مقدس و پس از آن رقم زد.

فرمانده کل ارتش، حضور مؤثر روحانیت را در دوران دفاع مقدس مصداق بارز اجرای فرمان الهی از سوی متولیان دین عنوان کرد و افزود: روحانیت همواره در دوران دفاع مقدس همراه نیروهای نظامی بودند و بسیاری از این عزیزان در عملیات‌های مختلف شرکت کرده، شهید، زخمی و یا اسیر شدند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شخصی نیستند که با کسی تعارف داشته باشند. وقتی ایشان می‌فرمایند ارتش امروز مصداق آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است به واقع این کلام از جایگاه والایی برخوردار است که ما هنوز نتوانسته ایم به عمق آن پی ببریم و آن را درک کنیم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دقت نظر دارند و می‌دانند مخاطب این حرف‌ها و مضامین عالی چه افراد و انسان‌هایی هستند.

کد خبر 528901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.