پروژه‌های احداث پیاده راه در اطراف حرم حضرت معصومه(س) شاخص است

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت:‌ با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) زودتر از موعد تکمیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود بخشی با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره)، اظهار کرد: خیابان‌ها و معابر اطراف حرم مطهر تا چند سال قبل، آن‌چنان زیبنده شهر قم و حرم ملکوتی نبود که به لطف خدا و همت شهرداری معابر اطراف حرم مورد طراحی و آرام‌سازی قرار گرفت.

وی بر شاخص بودن پروژه‌های احداث پیاده راه در اطراف حرم مطهر تاکید کرد و افزود: این پروژه‌ها با نیت بهبود عبور و مرور پیاده و حذف زوائد بصری در این محور و ایجاد فضای سبز و روشنایی و مبلمان مطلوب برای زائران در دست اقدام قرار گرفت.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قالب پروژه پیاده‌روسازی خیابان ارم در دو فاز و خیابان انقلاب در یک فاز مورد طراحی قرار گرفت و در سه سال گذشته فاز نخست خیابان ارم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

بخشی با بیان اینکه پیاده راه انقلاب در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: در سال جاری نیز پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) در منطقه هفت شهری در حدفاصل چهارراه شهدا تا خیابان شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مبلغ قرارداد این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بوده و پروژه متشکل از جداسازی مسیر سواره‌ای برای زائران توسط خودروی برقی است که زمان پروژه نیز ده ماه و بهره‌برداری در ابتدای سال آینده پیش‌بینی‌شده است، هرچند این پروژه زودتر از موعد زمان‌بندی تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود این پروژه زودتر از موعد تکمیل شود، اذعان کرد: در این محور، فاز نخست عمدتاً در پیاده‌روسازی و کف سازی و تأسیسات شهری ساماندهی شده چراکه پروژه‌ای همه‌جانبه است و فقط پیاده‌روسازی را در برنمی‌گیرد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در روند اجرای پروژه پیاده‌روسازی اطراف حرم، تأسیسات نظم می‌گیرد و زوائد بصری حذف و فضای سبز توسعه می‌یابد؛ در این راستا جهت ساماندهی تأسیسات همکاری خوبی انجام شده و در جانمایی‌ها آرامش را در اطراف حرم فراهم می‌کنیم.

بخشی گفت: محوری که در میان پروژه پیاده‌روسازی برای ماشین‌های برقی و حمل‌ونقل پیش‌بینی‌شده ضمن اینکه خودروهای خدماتی و اورژانسی می‌توانند از آن تردد کنند و برای کسبه و تخلیه بار نیز امکان‌پذیر است.

کد خبر 528832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.