رفع مشکل آب‌گرفتگی لوندویل نیازمند تخصیص اعتبارات استانی است

شهردار لوندویل گفت: رفع مشکل آب‌گرفتگی این شهر نیازمند اعتبارات استانی است.

نعمت یاورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هنگام بارش باران، ساکنان خیابان شهید نوع خواه با مشکل آب‌گرفتگی شدید مواجه بودند که حدود چهار سال پیش مشکل آب‌گرفتگی نیمی از کوچه‌های این خیابان را رفع کردیم.

وی افزود: رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی خیابان شهید نوع خواه، نیازمند تعریض کانال ۳۰۰ متری جمع‌آوری و هدایت سطحی خیابان آبشار و اتصال خیابان شهید نوع خواه به این کانال است.

شهردار لوندویل گفت: شهرداری برای تعریض کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی ابتدای خیابان آبشار و اتصال خیابان شهید نوع خواه به این کانال، نیازمند شش میلیارد ریال تخصیص اعتبارات استانی است که پس از بارندگی اخیر، مدیریت شهری در این راستا مکاتباتی را با مدیریت بحران استانداری گیلان انجام داده است. امیدواریم این اعتبار هر چه سریع‌تر به شهرداری اختصاص یابد تا بتوانیم آب‌گرفتگی این خیابان را به طور کامل رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام بارندگی، خیابان امام خمینی (ره) پایین‌تر از پاسگاه انتظامی لوندویل با مشکل آب‌گرفتگی شدید مواجه می‌شد که شهرداری در فصل تابستان با لایروبی کانال قدیمی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر، مشکل آب‌گرفتگی این خیابان را به طور کامل رفع کرد.

یاورپور افزود: در لوندویل تعدادی کوچه بن بست وجود دارد که انتهای کوچه‌ها به دلیل شیب زیاد در هنگام بارندگی دچار معضل آب‌گرفتگی می‌شود و ساکنان کوچه‌های علمداری و پورعباس را با مشکل شدید آب‌گرفتگی مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: این کوچه‌ها با کانال اصلی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر در رحیم محله لوندویل فاصله بسیار کمی دارد و برای رفع مشکل آب‌گرفتگی باید این نقاط را به کانال متصل کرد، اما متأسفانه شهروندانی که در این مناطق، مالک زمین هستند به شهرداری اجازه عبور کانال از ملک خود را نمی‌دهند.

شهردار لوندویل افزود: شهرداری برای احداث کانال در این منطقه و اتصال آن به کانال ۶۰۰ متری رحیم محله، حدود ۲۰ متر زمین نیاز دارد. مدیریت شهری برای خرید زمین چندین بار با مالکان زمین‌ها گفت‌وگو کرده است، اما مالکان برای فروش زمین خود نرخ‌هایی مطرح می‌کنند که ۲۰ برابر ارزش واقعی ملک آنها است.

وی تصریح کرد: شهرداری مجبور است بعد از تصویب طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی کوچه‌های خیابان امام خمینی (ره) در طرح جامع، بر اساس قانون و قیمت کارشناسی با پرداخت هزینه، زمین مورد نیاز خود را در این خیابان خریداری و تملک کند.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.‌

کد خبر 528799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.