سرعت بالای واکسیناسیون در ایران/اتکا به مردم قدرت آفرین است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که ایران امروز در سطح منطقه و جهان بالاترین سرعت واکسیناسیون را دارد و آمارها گواه بر این ادعاست.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه ۲۲ مهر همزمان با حضور هیئت دولت در فارس، در جمع مردم و مسئولان شهرستان خُنج، با بیان اینکه تا تیرماه تنها ۵ میلیون دز واکسن تزریق کرده بودیم اما طی ۲.۵ ماه گذشته، بالغ بر ۶۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق کرده‌ایم، این را نشانه قدرت دانست.

وی با بیان اینکه ایران اکنون سریع‌ترین کشور در بحث واکسیناسیون کرونا محسوب می‌شود و طی یک هفته بالغ بر ۸ و نیم میلیون دز واکسن، تزریق کرده است، گفت: این اقدام به واسطه همراهی مردم، مشارکت بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها انجام شد.

عین‌اللهی با یادآوری اینکه رسیدن به این سطح از واکسیناسیون علیه کرونا، توسط دولت به تنهایی ممکن نبود، گفت: این یک کشور قدرتمند محسوب می‌شود، کشوری با تاریخ و قدمت زیاد که همواره قدرتمندی خود را نشان داده و علت این قدرتمندی اتکا به مردم است.

وی با اشاره به اینکه بهترین اقدامات و مؤثرترین امور را مردم انجام داده‌اند، تشکیل هیئت‌های مذهبی و ایجاد اماکن مذهبی و فعال بودن خیران در عرصه‌های مختلف را نمودی از تأثیرگذاری مردم در بخش‌های مختلف دانست و گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس، ایران اسلامی با اتکا به همین مردم، قدرت خود را نشان داد و پیروز شد.

عین‌اللهی با یادآوری اینکه باید به ایرانی بودن خود افتخار کرد، زندگی در عصر حاضر و دوره زعامت رهبر فقید انقلاب و مقام معظم رهبری را موجب افتخار بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: استان فارس هم همواره در همه عرصه‌ها به واسطه اتکا به مردم، جلوتر از دولت بوده است.

وی لارستان را یک منطقه مردمی قلمداد و خاطرنشان کرد من دست همه خیرین را به نمایندگی از دولت می‌بوسم و به آنان افتخار کرده و از آنان تجلیل می‌کنم اما باید در انجام امور خیر و مشارکت‌های مردم هم سیاست‌گزاری کرد.

وزیر بهداشت، عزم دولت برای رفع همه کاستی‌ها و مشکلات را جدی دانست و تاکید کرد که سفرهای استانی دولت سیزدهم و حضور نمایندگان دولت در نقاط مختلف کشور را نشانه‌ای از این عزم دانست.

عین‌اللهی گفت: یکی از اصولی که باید به آن اعتقاد داشته باشیم ماموریت‌گرایی است، بنا نیست همه ما هر کاری را انجام دهیم، باید در مناطق اگر توانمندی وجود دارد، آن را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

وزیر بهداشت در بخشی از سخنان خود گفت: دولت می‌تواند از دور و وبیناری شما را ببیند یا می‌تواند در منطقه حاضر شده و از نزدیک با همه دیدار و گفت و گو کند، این حضور نشانه عزم جدی دولت برای رفع مشکلات است.

عین‌اللهی، با تاکید بر اینکه تمام نامه‌ها و درخواست‌ها جمع‌آوری و طبقه بندی و به مسئولان مرتبط ارائه می‌شود، ابراز امیدواری کرد که سفر هیئت دولت به فارس، پرخیر و برکت باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 528790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.