چرا دانمارک شادترین کشور جهان برای تحصیل است؟

محققان تا کنون مطالعات زیادی در خصوص سطح شادی ساکنان نقاط مختلف جهان انجام داده و همگی به توافق نظر رسیده‌اند که دانمارک شادترین نقطه جهان است که در سراسر آن، مردم در شرایطی بسیار پرشور به سر می‌برند؛ اما آیا این ویژگی می‌تواند بر کسب آموزش و تحصیل نیز تاثیر بگذارد؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت دانمارک از طریق ایجاد برابری جنسیتی و اقتصادی و همچنین فراهم آوردن یک سیستم رفاهی بسیار توسعه یافته توانسته است استانداردهای زندگی در این کشور نوردیک را به حد اعلی برساند. تولید ناخالص داخلی در این کشور در مقایسه با سایر نقاط دنیا بسیار بالا است و به ۵۸ هزار یورو در هر سال می‌رسد. علاوه بر این، دانمارک به عنوان دومین کشور اروپایی با کیفیت بالای آب و هوا و همچنین امنیت زیست‌محیطی شناخته شده ضمن اینکه، نرخ ارتکاب جرم در آن بسیار پایین بوده است. مهم‌تر از همه اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان به طور رایگان یا با صرف کمترین شهریه به تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها می‌پردازند. نکته قابل توجه دیگری که به افزایش کیفیت زندگی در این کشور منجر شده است اینکه کارمندان موظف به انجام امور کاری خود به مدت ۳۷ ساعت در هفته هستند با این حال، می‌توانند در طول سال نیز به مدت پنج هفته از مرخصی برخوردار شوند.

نقش سطح شادی شهروندی در کیفیت زندگی

بدون شک، مهاجرت به کشورهای خارجی با چالش‌های بسیاری همراه است و چه بسا مهاجران و به ویژه افراد جوان را در میانه راه با مشکلات جبران‌ناپذیری مواجه کند. در خصوص تحصیل این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود چرا که کیفیت زندگی می‌تواند در انتخاب رشته تحصیلی نیز تأثیر بگذارد و آینده‌ای متفاوت پیش روی دانشجویان قرار دهد.

دانشجویان و دانش‌آموزان دانمارکی نه تنها در هر نقطه از سراسر کشور حس شادی و نشاط را تجربه می‌کنند بلکه سیستم امنیت اجتماعی کشور، امکانات مالی و حتی قابلیت دسترسی برای دانشجویان بین‌المللی نیز، شادترین کشور دنیا را به مکانی مناسب برای تحصیل نیز تبدیل کرده است.

چرا دانمارک شادترین کشور جهان برای تحصیل است؟

استراتژی دانمارک برای آموزش عالی

مقامات ارشد دانمارک دانشجویان را بخشی اساسی از منابع طبیعی کشور در نظر می‌گیرند و بر این باورند که این جامعه می‌توانند در سازندگی هر چه بیشتر کشور طی دهه‌های آینده بیشترین تأثیر را به جای بگذارند، بنابراین برای تقویت روحیه آن‌ها سرمایه‌های کلانی صرف می‌کنند. جالب اینکه تمام خدمات و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها بدون هیچ گونه تبعیضی شامل حال دانشجویان خارجی نیز می‌شود و همین امر، مهاجرت سالانه ده‌ها هزار فرد بیگانه را تنها با هدف ادامه تحصیل به این کشور در پی دارد.

چیزی که در این میان باعث شگفتی بسیاری شده است اینکه با وجود هزینه بالای زندگی در شادترین کشور دنیا، شهریه اغلب مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها رایگان است یا دست کم دانش‌پژوهان مستلزم به پرداخت هزینه بسیار پایینی هستند. البته بسیاری از محققان علت این امر را به وجود جو رقابتی میان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی نسبت داده‌اند که برای جذب استعدادهای درخشان از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

چرا دانمارک شادترین کشور جهان برای تحصیل است؟

امکانات پیشرفته تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک

دانشگاه‌های شادترین کشور دنیا از محیطی بسیار مناسب و سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. قدرت آموزش و سبک یادگیری این مؤسسات مبتنی بر روش‌های حل مسئله است که همین ویژگی، دانشجویان را به کشف نحوه مطالعه خود و ارائه نوآوری‌های بسیار کارآمد تشویق می‌کند. در واقع، دانمارک در جایگاه اول کشورهای نوآوری جهان در زمینه آموزش قرار دارد که در آن، استعدادهای درخشان بسیاری در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشجویان دانمارکی حین حضور در کلاس‌های درسی تنها به عنوان شنونده که به توضیحات پروفسورها و سایر دانشجویان گوش فرا می‌دهند، عمل نمی‌کنند بلکه موظف هستند فعالانه به تبادل نظرات خود بپردازند و دیگران را نیز از دانسته‌هایشان بهره‌مند کنند.

دانشگاه‌های دانمارکی بر تحقیقات خلاقانه‌ای نظیر پزشکی، بیوتکنولوژی، انرژی و علوم محیط زیست نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی تمرکز بیشتری دارد ضمن اینکه مجهز به امکاناتی بسیار پیشرفته برای انجام تحقیقات گروهی و فردی است. در واقع، دانشجویان حین تحصیل، هیچ کمبودی را احساس نمی‌کنند و هر آنچه برای انجام نوآوری‌های خود لازم داشته باشند در دسترس دارند. میکروسکوپ‌های الکتریکی، کارگاه‌های مجهز برای انجام آزمایش‌های متعدد توسط مهندسان شیمی و مراکز تحقیقاتی برای تست توربین‌های بادی از برجسته‌ترین امکانات مؤسسات آموزش عالی دانمارک به حساب می‌آید. با این حال، اخیراً بعضی از دانشگاه‌ها بر انجام پژوهش‌های پزشکی، تغییرات اقلیمی، روابط دیجیتالی و سبک‌های زندگی نیز بیش از گذشته پرداخته‌اند و در نظر دارند تحصیلات در این رشته‌ها را نیز به حد کمال برسانند.

چرا دانمارک شادترین کشور جهان برای تحصیل است؟

چرا یادگیری در دانشگاه‌های دانمارک رضایت‌بخش است؟

شهریه تحصیل در اغلب شهرهای دانمارک بسیار مقرون به صرفه است ضمن اینکه کلانشهرهایی نظیر کپنهاگ و آلبورگ در لیست شهرهای دوستدار دانشجوی جهان قرار دارد. علاقمندان به ادبیات، تحصیل در دانشگاه‌های کلانشهرهای اودنسه را به سایر نقاط کشور ترجیح می‌دهند چرا که شهر و مؤسسات آموزشی از فضایی بسیار رومانتیک برخوردار بوده و موزه‌های متعددی با محتوای ادبیات گذشته را در خود جای داده است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دانمارک که آن را از سایر نقاط دنیا متمایز کرده وجود دو پل بزرگ است؛ پل عظیمی که کلانشهر مالمو در سوئد را به کپنهاگ دانمارک متصل می‌کند و دیگری پل کمربندی باشکوهی که در لیست بزرگترین پل‌های اروپا قرار دارد و تردد را برای افراد علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک راحت کرده است.

چرا دانمارک شادترین کشور جهان برای تحصیل است؟

کد خبر 528727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.