همه بخش‌های جشنواره فیلم کودک به اصفهان تفویض شود/ تحقق عدالت توزیعی در اکران فیلم‌ها

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر یک جشنواره به یک استان یا شهر خاصی تفویض می‌شود، چه خوب است که همه بخش‌های آن تفویض شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: در شهر زندگی، خانواده محور است و در خانواده نیز کودکان محور هستند بدین سبب تمام زیرساخت‌ها و توجه خانواده در جهت تعالی و رشد مادی و معنوی کودکان به کار می‌رود.

وی افزود: به همین علت باید زیرساخت‌های کالبدی شهر را مورد توجه قرار دهیم و باعث رشد رویدادهای فرهنگی، هنری و آموزشی در راستای توانمندسازی کودکان باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه جشنواره متعلق به این شهر است ادامه داد: امیدوارم جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به عنوان یک رویداد بین‌المللی خاطرات خوبی همانند سال‌های قبل برای شهر رقم زده باشد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی شورا تحقق شعار "اصفهان شهر زندگی" بوده است، تصریح کرد: شهر زندگی با رویدادهای فرهنگی خود زنده است و یکی از رویدادهای اصلی در اصفهان که تجلی ملی و بین‌المللی نیز دارد همین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان است.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شورای شهر در پی تحقق عدالت توزیعی بوده و تاکید دارد که این جشنواره باید برای همه کودکان باشد، افزود: علاوه بر آن بهره‌وری جشنواره نیز مورد تاکید است زیرا دست شهرداری در جیب شهروندان بوده و به نوعی کل هزینه‌های این رویداد را مردم می‌پردازند بنابراین باید در ازای هزینه‌هایی که می‌شود بهره‌وری خوب و تولیدات فاخر باقی بماند تا رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عمده سینماهای شهر در محور مرکزی اصفهان قرار دارد گفت: دسترسی به سینما برای خانواده‌ها کمی سخت خواهد بود به همین علت در جریان جشنواره، سینماخانه‌های سیار در بعضی محلات رفتند و کودکان آن منطقه با نشاط بالایی از تماشای فیلم بهره‌مند شدند و همچنین دغدغه عدالت توزیعی با وجود این‌نوع سینماخانه‌ها برای شهروندان تا حدودی برطرف شد.

نباتی نژاد تصریح کرد: اگر فرزندان شهر اعتماد به نفس داشته باشند مهارت‌های فرهنگی هنری خود را افزایش می‌دهند؛ مانند امسال که مشارکت داوری در فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوانان بی‌نظیر بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نزدیک به یک پنجم آثار جشنواره سی و چهارم بین‌المللی بود اما این رویداد با شاخص‌های بین‌المللی همچنان فاصله دارد و باید به سازمان‌های جهانی متصل شویم تا ارتباطات و پیوست‌های فرهنگی با شهرهای خواهرخوانده اصفهان حفظ شود.

نباتی نژاد با تاکید بر لزوم توسعه حوزه بین‌المللی جشنواره و مشارکت کودکان و نوجوانان برای انتقال بیشتر پیام‌ها و دیدگاه‌ها جشنواره در سطح جهان، گفت: از سوی دیگر اگر یک جشنواره به یک استان یا شهر خاصی تفویض می‌شود، چه خوب است که همه بخش‌های آن تفویض شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعتبارات مربوط به جشنواره به صورت مشترک توسط شهرداری، سازمان سینمایی و بنیاد فارابی تخصیص می‌یابد و اقدامات مدیریت شهری در این باره برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها و همچنین توزیع رویداد در سطح شهر بوده است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته در نتیجه برگزاری جشنواره سینماهای شهر دوباره بازسازی شده است درحالی که پیش از رونق این جشنواره نیاز به ترمیم سینماها آنچنان احساس نمی‌شد.

وی افزود: قرار بر این است تا شهر هم از نظر کالبدی و هم از منظر توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری بتواند شهر دوستان کودک شود که احداث مجتمع دوستدار کودک در خیابان امام خمینی (ره) یکی از این اقدامات است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: امیدواریم تا این ساختمان بتواند به خوبی از جلوه شهر دوستدار کودک حمایت کند. سینما نیز باید برای تعالی کودکان پیشرفت کرده و نقش برجسته‌ای را داشته باشد.

کد خبر 528691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.