مسئولیت ما در حمایت از مبتکران و شرکت‌های دانش بنیان بسیار سنگین است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و مسئولیت ما در دولت در حمایت از این شرکت‌ها، جوانان و مبتکران برای توسعه کشور بسیار سنگین است.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه در همایش ملی یاوران وقف و افتتاح نمایشگاه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: پیش از این توسعه یافتن در کشور حاصل سازندگی کارخانجات بود اما امروز توسعه مفهوم‌های دیگری هم دارد امروز مهم روش هاست که باید روی آن کار کرد.

وی ادامه داد: توسعه یک مفهوم فرهنگی است اگر فرهنگ درست شود سخت افزارهای آن هم درست خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در نمایشگاهی که هستیم نشاندهنده آن است که کار فرهنگی صورت گرفته تا نمایشگاه علمی فناوری سازمان اوقاف کار خود را با شرکت‌های دانش بنیان به پیش برد.

ستاری گفت: در کشور و شهرها بیشترین موقوفات را داریم اما چرا باید دانشگاه‌های ما با مشکل روبرو شوند. باید سرمایه‌ها در اختیار جوانان قرار بگیرد تا توسعه صورت بگیرد.

وی افزود: اوقاف در کشور امکانات زیادی دارد اگر در اختیار دانشجویان و کارآفرینان و دانش بنیان‌ها قرار بگیرد توسعه صورت می‌گیرد. کاری که اوقاف در حال انجام آن است.

معاون رئیس جمهور گفت: در حوزه علوم انسانی کارهای خوبی صورت گرفته و نمایشگاه‌ها و کتاب‌های زیادی انجام گرفته اما بحث جدی امروز در فناوری و علمی بودن است. برای انتقال مفاهیم علوم انسانی نیاز به علمی گرایی و تجاری سازی برای انتشار مقالات علوم انسانی داریم.

ستاری افزود: باید بتوانیم زیرساخت‌های تجاری ایجاد کنیم برای پیشبرد رویه زندگی کودکان تا بزرگسالان، روش‌هایی که بشود زیر ساخت‌های توسعه را به وجود آورد.

وی گفت: روش‌های جدیدی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری ایجاد شده است، در تهران اقدامات زیادی شده محلات احیا شده این اقدامات به واسطه توسعه یافتگی علم و صنعت بوده است.

معاون رئیس جمهور افزود: اداره اوقاف بسیاری از اماکن و موقوفات قدیمی در شهرها دارد که می‌توان از حضور جوانان و اقدامات علمی آنها بهره ببرد.

ستاری گفت: چرا باید مکان‌های قدیمی فقط در اختیار رستوران‌های سنتی قرار بگیرد اگر در اختیار دانش بنیان‌ها قرار بگیرد بسیاری از جوانان اشتغال پیدا کرده و مشکلات خیلی از جوانان حل می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران در دنیا ریشه دار است چرا باید در توسعه فقط از کشورهای دیگر ایده بگیریم می‌شود در روش‌های موفق آنها کار کرد ولی ما سیستم‌ها و ایده‌های عالی خود را داریم. ایده‌های داخلی را باید تجاری سازی کنیم تا جوانان و دانشجویان بهره ببرند.

معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شوند و مسئولیت ما در دولت در حمایت از جوانان و مبتکران بسیار سنگین است. امید است این راه با حضور دکتر خاموشی و دوستان در اوقاف ادامه داشته باشد تا جوانان را برای شرکت و ایده‌های عالی خود و تجاری سازی آن حمایت کنیم.

ستاری تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی عملاً جهت‌گیری اوقاف را به‌سمت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر داده‌اند و این منابع عظیم که اوقاف در اختیار دارد را در جهت سرمایه‌گذاری در این مسیر قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این ساختمان که شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر شده‌اند، یکی از ساختمان‌های مرکزی اوقاف بوده و اکنون به مرکز نوآوری تبدیل شده که جوانان در اینجا کار می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که مسئولین مربوطه چه دیدگاهی نسبت به کارآفرینی و دانش‌بنیان‌ها دارند؛ این دیدگاه ارزشمند است و این نوع نگاه باعث می‌شود مسئولیت ما در دولت مضاعف شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حمایت‌های مالی سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه از چه شرکت‌هایی حمایت می‌کند و این شرکت‌ها چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.
ستاری با اشاره به حمایت‌های مالی سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: اکنون شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه از چه شرکت‌هایی حمایت می‌کند و این شرکت‌ها چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.