آمستردام آتش‌بازی سال نو را به علت کرونا ممنوع کرد

ساکنان آمستردام و گردشگران قرار است شب سال نوی خود را بسیار آرام تر از سال‌های گذشته سپری کنند؛ شورای این شهر تصمیم گرفته است که آتش بازی جمعی سال نو را ممنوع کند. با این حال، مقامات وعده داده‌اند که فضای جشن امسال به شیوه‌ای کنترل شده تر مهیا است و حتی مراسم آتش‌بازی به صورت ایمن برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، شهرداری آمستردام با توجه به شرایط کنونی شهر، استفاده از لوازم آتش بازی برای جشن سال نو را ممنوع و اعلام کرد که تصمیم به برگزاری محدود آن بر اساس قوانین تعیین شده دارد. شهروندان نیز رضایت خود را نسبت به این تصمیم نشان داده‌اند؛ چرا که پیش از این، گزارش‌های مردمی در مورد آزارهای شب آتش بازی به شهرداری ارسال شده بود.

البته دلیل مهم شهرداری برای ممنوعیت اجرای این رسم، جلوگیری از صدمات و ایجاد بار اضافی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی، اعلام شده است چراکه اکنون شهر تحت فشار شدید ناشی از همه‌گیری کرونا قرار دارد.

آمستردام آتش‌بازی سال نو را به علت کرونا ممنوع کرد

اگرچه جشن آتش بازی مجاز به برگزاری نیست، اما خرید و فروش لوازم آن همچنان برقرار است و همین موضوع کنترل شرایط را مشکل ساز می‌کند. بنابراین شهرداری امیدوار است با ایجاد کمپین اطلاع رسانی، مردم را از ممنوعیت برگزاری جشن آگاه کنند.

امسال آمستردام جشن ویژه سال نو را در میدان موزه ترتیب داده است. این مکان به دلیل در دسترس بودن و ایمن سازی در برابر شیوع کرونا انتخاب شده است. اجرای موسیقی، نمایش نوری و یک آتش بازی امن جمعی برای مراسم سال نو در نظر گرفته شده است.

علاوه بر میدان موزه، در تمام مناطق نیز به طور مجزا آتش بازی مجاز ترتیب داده شده و مبلغی نیز در اختیار مسئولان هر منطقه قرار داده شده است تا ابتکارات جشن عمومی مردم را پیاده سازی کنند.

آمستردام آتش‌بازی سال نو را به علت کرونا ممنوع کرد

کد خبر 528588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.