تعویض‌های اسکوچیچ بجا و خوب بود/شرایط تیم ملی در بهترین حالت است

تیم ملی ایران شب گذشته و در هفته چهارم دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف کره جنوبی رفت که این دیدار با تساوی دو تیم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، شب گذشته و از ساعت ۱۷ تیم‌های ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

با اینکه شاگردان اسکوچیچ موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کردند، اما دفاع جانانه حریف برای یک‌بار بیشتر باز نشد و امتیازات در تهران تقسیم شد تا تیم ملی کشورمان همچنان صدرنشین گروه A رقابت‌ها باشد.

در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر، گفت‌وگویی را با "فراز فاطمی" پیشکسوت و بازیکن اسبق سرخابی‌های پایتخت انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

دیدار تیم ملی ایران را با کره جنوبی چطور دیدید؟ فکر می‌کنید عملکرد شاگردان اسکوچیچ رضایت بخش بود؟

در نیمه اول نسبت به بازی گذشته و با توجه به حساسیت آن عملکرد جذابی را از دو تیم شاهد نبودیم. در واقع دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند.

با شروع نیمه دوم بازی خوبی را نظاره‌گر بودیم و به نظر می‌رسید شاگردان اسکوچیچ توانستند خود را به کره‌ای‌ها دیکته کنند، البته این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که حریف اصلاً دست و پا بسته نبود.

آنها همیشه نشان داده‌اند در قاره آسیا جز قدرت‌های برتر هستند. با توجه به خصوصیت بازی، با تعویض‌هایی که سرمربی ایران داشت توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم؛ در حالی که اگر شانس با ما یار بود، حتی می‌توانستیم سه امتیاز مسابقه را نیز کسب کنیم.

به نظر شما عمق دفاع تیم ملی ایران چه نقاط ضعفی دارد؟

بله همین طور است؛ نمونه گلی را که از کره دریافت کردیم در بازی با امارات هم پیش آمد که کمک داور ویدئویی صحنه و شرایط بازی را برگرداند. به نظر می‌رسد کمی در عمق خط دفاع مشکل داریم و کادر فنی باید بیشتر روی این توپ‌ها کار کند؛ البته همه آن مربوط به خط دفاع نیست، بلکه خط هافبک ما نیز نباید اجازه ارسال چنین پاس‌هایی را بدهد.

در خصوص تعویض‌های اسکوچیچ گفتید. فکر نمی‌کنید بازیکنی مثل مهدی قایدی باید زودتر به میدان می‌آمد؟

تیم ملی علاوه بر قایدی بازیکنان بزرگ زیادی دارد. قایدی و ترابی می‌توانستند شرایط بازی را به نفع ما تغییر دهند، اما بازیکنانی که داخل زمین هستند مهره‌های بزرگی هستند و هر لحظه این امکان وجود دارد موقعیتی خلق کنند و تیم کشورمان را جلو بیاندازد؛ به عنوان مثال سردار آزمون در صحنه تک گل ایران یک توپ مرده را زمینه ساز گل جهانبخش کرد. به نظر من در کل تعویض‌های اسکوچیچ بجا و خوب بود و با توجه به شرایط بازی انجام شد.

مهدی طارمی را چطور دیدید. چند موقعیت خوب را برایمان ایجاد کرد، اما به نظر می‌رسید دیشب شب درخشش او نبود!

طارمی نیز تلاش و دوندگی زیادی کرد. ضربه خوبی را به دروازه حریف زد که به تیرک اصابت کرد و در کل توقعی که از او در این بازی می‌رفت را به خوبی اجرا کرد. نباید فراموش کرد که او حالا یک بازیکن بین‌المللی و با تراز بالا برای ما است و در دیدارهای گذشته نیز گل‌های حساسی را به ثمر رسانده است.

قطعاً تیم‌های حریف حرکات و رفتارهای طارمی را آنالیز می‌کنند و فضای کمتری به او می‌دهند. می‌توان در مسابقه‌های بعدی تیم ایران روی عملکرد و هوش او حساب باز کرد.

ادامه بازی‌های شاگردان اسکوچیچ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ در آخرین بازی دور رفت به مصاف لبنان می‌رویم و دیدارهای دور برگشت را پیش رو داریم.

در بازی با لبنان نیز بعید می‌دانم مشکلی متوجه تیم ما باشد؛ البته آنها را نباید دست کم گرفت چرا که این هفته از رقابت‌ها را با برد سپری کرده‌اند.

در نهایت با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داریم و روحیه‌ای که در تیم وجود دارد بعید می‌دانم در ادامه بازی‌ها مشکلی داشته باشیم و می‌توانیم در دور برگشت هم با توجه به امتیازاتی که در دور رفت اندوخته‌ایم، کار آسان‌تری داشته باشیم.

اگر در دیدار با حریفان دقت لازم را داشته باشیم، می‌توانیم به راحتی به جام جهانی صعود کنیم.

به نظر می‌رسد قرعه خوبی از ابتدا برایمان پیش آمد و در مجموع گروه بهتری نسبت به دیگر گروه‌ها و تیم‌های سرسخت گروه B داریم.

بله همین طور است. علاوه بر قرعه خوبی که برای تیم کشورمان پیش آمده نتایج خوبی که به دست آورده‌ایم، دغدغه کمتری را برایمان به وجود آورده است؛ به عنوان مثال تیم ملی عراق را خیلی خوب در دو بازی اخیر با آنها از پیش رو برداشته‌ایم و یا تیم ملی سوریه را با آنکه همیشه دردسرساز می‌شد، شکست دادیم و سه امتیاز را از آنها گرفتیم. حتی در بازی با تیم ملی امارات هم که در خانه حریف برگزار شد پیروزی خوبی به دست آوردیم و مطمئناً می‌توانیم در ورزشگاه آزادی و با حضور تماشاگران این سه امتیاز مهم را از حریف بگیریم.

از حضور تماشاگر در دیدار با امارات صحبت کردید؛ می‌توانستیم امروز نیز آنها را برای حمایت از تیم ملی داشته باشیم.

قطعاً هواداران پرشور تیم ملی می‌توانند ورق را به نفع ما برگردانند. فکر می‌کنم اگر تماشاگران حضور داشتند کره جنوبی اصلاً جرأت حمله و مالکیت توپ را در برابر ما نداشت، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که آنها را در ورزشگاه حضور نیافتند.

امیدوارم در دیدارهای آینده که میزبان هستیم بتوانیم از حضور حداکثری آنها استفاده کنیم؛ البته در حال حاضر شرایط تیم ملی در بهترین حالت است، به طوری که در صدر جدول هستیم و امتیازات خوبی را جمع کرده‌ایم. پیش بینی می‌کنم قبل از بازی برگشت با کره بلیط صعود به جام جهانی را به دست آورده باشیم.

گفت‌وگو از: امیر شمس _ خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایمنا

کد خبر 528456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.