در کرونا تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم/ لزوم فراهم کردن رقابت‌های سالم دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در اپیدمی کرونا دغدغه این بود که هیچ نوع فعالیتی در حوزه پرورشی نباشد و همه برنامه را تعطیل کنیم، اما از بستر شبکه شاد میزبان حدود دو هزار دانش آموز و بیش سه هزار بیننده بوده و توانستیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اسماعیلی شامگاه سه شنبه ۲۰ مهرماه در آئین افتتاحیه کشوری چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: هرسال مسابقات فرهنگی و هنری در ۸۰ رشته برگزار و شرکت گسترده دانش آموزان باعث اشتیاق آموزش و پرورش برای برگزاری این مسابقات می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر شرکت کننده در مسابقات فرهنگی و هنری در اصفهان داشته‌ایم، افزود: در اپیدمی کرونا دغدغه این بود که هیچ نوع فعالیتی در حوزه پرورشی نباشد و همه برنامه را تعطیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه پرورشی و فعالیت گروهی هیچ فعالیت حضوری نکردیم، اما از بستر شبکه شاد میزبان حدود دو هزار دانش آموز و بیش سه هزار بیننده بوده و توانستیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق با تلاش گسترده دانش آموزان امکان پذیر است و تلاش معلمان و مربیان پرورشی باعث شده که سال گذشته ۷۳ رشته را در حوزه پسران و ۶۵ رشته را در حوزه دختران در بخش رتبه برتر کشوری داشته باشیم.

اسماعیلی تاکید کرد: استان اصفهان باید همواره برترین رتبه‌ها را در حوزه فرهنگی و هنری در کشور داشته باشد، البته در پاندمی کرونا فعالیت‌های پرورشی به سختی انجام می‌شود و همت اولیا برای آموزش و ایاب و ذهاب دانش آموزان بسیار خوب و باعث تشویق مربیان پرورشی برای برگزاری مسابقات شده است.

وی ادامه داد: آغاز آئین چهلمین افتتاحیه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری فردا و نقش مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش برای شناسایی خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان بر کسی پوشیده نیست و آغاز فصل جدیدی برای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری است.

آموزش و پرورش زمینه رقابت‌های سالم دانش آموزی را فراهم کند

«محمد رضا نظریان» مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در عصر حاضر آموزش و پرورش باید با الهام گرفتن از موازین فرهنگی، فعالیت هنری و فرهنگی، اخلاقی و ترویج مطالبه گری برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی گام بردارد.

وی افزود: باید آموزش و پرورش زمینه رقابت‌های دانش آموزی را به طور سالم در بین دانش آموزان فراهم کرده، استعدادها و خلاقیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و عملی دانش آموزان را بشناسد و آنها را پالایش کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش ر وحیه مشارکت، تعاون، همدلی و تعامل‌های گروهی را در بین دانش آموزان نهادینه کند و با بهره گیری از امکانات نیروی تولید در مدرسه و در خارج از مدرسه آنها را به سوی بهترین گزینه‌ها در نهاد آموزش و پرورش رهنمون سازد.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی و هنری از جمله فعالیت‌های است که موجب ظهور استعدادهای دانش آموزان و افزایش سطح آگاهی‌های آن می‌شود، از این رو باید معلمان متعهد و مربیان پرورشی در حوزه فرهنگی و هنری عزم راسخ داشته باشند تا فضای مناسبی را برای تربیت و پرورش شایسته‌ترین انسان‌ها فراهم کنند.

نظریان اظهار کرد: همه بر این باور هستیم که بسیاری از شاعران، نویسندگان، معلمان و هنرمندان کشور از این طریق رشد پیدا کردند و در مدارس استعدادهای آنها شناسایی و شکوفا شده است.

کد خبر 528448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.