رای دیوان عدالت اداری به نفع منتخبان برکنار شده شورای شهر چالوس و کلاردشت

دیوان عدالت اداری به نفع منتخبان برکنار شده شورای اسلامی شهرهای چالوس و کلاردشت رای داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منتخبین برکنار شده انتخابات شورای اسلامی شهرهای چالوس و نوشهر که با نامه رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کشور پس از برگزاری انتخابات، از حضور در صحن شورای اسلامی این دو شهر باز ماندند، در دیوان عدالت اداری توانستند رأی به بازگشت خود به شورای شهرها را دریافت کنند.

در حالی چندی پیش و با تلاش هیأت نظارت بر انتخابات کشور تعدادی از منتخبین از ادامه حضور در پارلمان‌های شهری بازماندند در ادامه پیگیری این افراد برای احقاق حقوق خود، توانستند حکم جدیدی مبنی بر بلامشکل بودن تداوم نمایندگی‌شان در شورای شهر دریافت کنند.

در این میان، دو تن از اعضای شورای شهرهای چالوس و کلاردشت، صابر سام دلیری و فرهاد کریمایی در نهایت توانستند مجوز حضور مجدد در پارلمان شهری را دریافت کنند.

۲۸ تیرماه، پس از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرهای کشور، میرسلیم رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کشور، در نامه‌ای انتخابات تعدادی از شهرهای مازندران مانند ساری، امامزاده عبدالله آمل، کلاردشت و چالوس را باطل اعلام کرد و با توجه به عدم تأیید صلاحیت تعدادی از منتخبین، خواستار جابه‌جایی این افراد با اعضای علی‌البدل شد.

در ساری به دلایلی این نامه اجرایی نشد اما در شهرهای دیگر، اعضای علی‌البدل با تأخیر یک ماهه، جایگزین منتخبین اصلی شدند.

حواشی این جایگزینی و اجرای دوگانه یک نامه، موجب شکایت برخی منتخبین و اخذ حکم دیوان عدالت اداری برای بازگشت به شورای شهر را موجب شده است.

کد خبر 528286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.