لتونی حالت فوق العاده کرونا اعلام کرد

لتونی از امروز وارد حالت فوق العاده کرونا می‌شود؛ این برای سومین بار است که از زمان شروع همه‌گیری کرونا لتونی در شرایط سخت پاندمی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمار ابتلاء در لتونی به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ ۵۰ درصد جمعیت این کشور تاکنون حداقل دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۴۷ درصد از این ۵۰ درصد نیز هر دو دوز را تزریق کردند. واضح است که واکسیناسیون با سرعت پیش نمی‌رود، بنابراین دولت مجبور است اقدامات لازم را برای کاهش ابتلاء به کرونا انجام دهد.

در حوزه مشاغل، دولت تصمیم گرفته است که واکسیناسیون کارکنان بخش دولتی از جمله نهادهای استانی و شهرداری را اجباری کند. در صورت امکان نیز دورکاری در بخش خصوصی اجرا می‌شود؛ اگر کارکنان بخش خصوصی با مشتریان به صورت حضوری کار می‌کنند برای ادامه کار باید مدرک واکسیناسیون یا گواهی وضعیت بهبود یافته ارائه کنند.

در بخش خرید و خدمات، لتونی دو عنوان مخصوص را معرفی کرده است؛ "حالت سبز" و "حالت قرمز". مغازه‌هایی که با عنوان "حالت سبز" مشخص شده است فقط قابل مراجعه برای افرادی است که واکسینه هستند یا گواهینامه بهبودی از کووید را دارند. کسب و کارهای غیر ضروری در آخر هفته‌ها و تعطیلات عمومی به روی همه بسته خواهد شد.

در صنعت مهمان نوازی و بخش‌های فرهنگی، افراد غیر واکسینه اجازه دسترسی به رستوران‌ها را نخواهند داشت و فقط می‌توانند از روش غذای بیرون‌بر استفاده کنند. رستوران‌ها نمی‌توانند میزبان بیش از چهار نفر در هر میز باشند و فاصله بین میزها باید حداقل ۳ متر در نظر گرفته شود. اماکن پذیرایی، تفریحی و مذهبی بین ساعت ۹ شب تا ۶ صبح بسته خواهد شد. حداکثر تعداد بازدیدکنندگان از یک رویداد فرهنگی در "حالت سبز" هزار نفر است که به گروه‌های ۳۰۰ نفری تقسیم می‌شود.

فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری ادامه می‌یابد؛ با این حال، همه دانش آموزان مجبور به استفاده از ماسک هستند و فعالیت‌های فوق برنامه به شدت محدود می‌شود. فقط دانشجویان واکسینه شده یا بهبود یافته می‌توانند در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند.

در بحث حمل و نقل نیز تصمیم بر این گرفته شده که افراد واکسینه نشده از تخفیف کرایه حمل و نقل عمومی محروم شوند. لتونی با اعمال این قوانین سعی در تشویق مردم به تزریق واکسن و مراقبت هرچه بیشتر از خود دارد.

لتونی حالت فوق العاده کرونا اعلام کرد

کد خبر 528267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.