افتتاح سایت بازی و خلاقیت رنگین کمان در بوستان لاله اصفهان

سایت بازی و خلاقیت رنگین کمان لاله در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حضور کودکان و نوجوانان شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سایت بازی رنگین کمان در بوستان لاله از امروز میزبان کودکان و نوجوانان شهر دوستدار کودک خواهد بود. در این سایت، بازی‌های مختلف فکری و آموزشی از بازی با ریاضی تا آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است.

حمید شهبازی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح این سایت بازی اظهار کرد: کودکان سرمایه‌های اصلی و آینده سازان شهر هستند که امیدوارم در آرامش و شادی پله‌های زندگی را با موفقیت طی کنند. شهری دوستدار کودک است که در آن کودکان به لحاظ روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان امکان حضور ایمن در محیط‌های شهری را داشته و به راحتی بتوانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی افزود: نیازهای کودک در هر رنج سنی متفاوت است و طراحی فضاهای شهری زمانی می‌تواند موفقیت آمیز باشد که تمامی این نیازها را به نحوی تأمین کند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سایت بازی رنگین کمان در بوستان لاله با همکاری شهرداری منطقه، معاونت شهرسازی، معاونت فرهنگی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و عمران آماده شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: در سایر مناطق فضاهایی مخصوص کودکان را داشته باشیم، البته ایجاد تنها پارک مکان مختص کودکان کافی نیست و باید در جای جای شهر کودکان از احترام و تکریم برخوردار باشند.

سایت خلاقیت رنگین کمان؛ فضای بازی آموزش محور است

اسماً نکویی، رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال ۱۹۸۹ کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل تصویب و سال ۱۳۷۲ ایران به این کنوانسیون حقوق بشری پیوست.

وی افزود: در سال ۹۵ طی تفاهم نامه‌ای میان وزارت کشور و یونیسف قرار شد شهرهایی که پتانسیل دارند به این شبکه جهانی بپیوندد و اصفهان به عنوان اولین شهر پایلوت شهر دوستدار کودک در کشور به شمار می‌رود که نشان شهر دوستدار کودک را نیز دریافت کرده است.

رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در تلاش هستیم که اصفهان شهر دوستدار کودک، تنها در حد شعار نباشد بنابراین در نظر داریم فضای شهر را برای حضور و آموزش و مهارت آموزی کودکان ارتقا دهیم در این راستا فضای بازی از فضای حرکتی صفر خارج و به آموزش پیوند زده می‌شود.

نکویی با تاکید بر اینکه سعی داریم در شهر دوستدار کودک آموزش محور برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: سایت خلاقیت رنگین کمان بوستان لاله نیز یک فضای بازی همراه با مهارت آموزی و آموزش است.

کد خبر 528231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.