«تیام» فیلم قابل قبولی بود/ سینمای کودک نیازمند سرمایه گذاری کلان است

کارگردان و عوامل فیلم «تیام» با حضور در سینما ساحل اصفهان به سوالات خبرنگاران درباره این فیلم پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین عنایتی، نویسنده و کارگردان فیلم «تیام» در نشست خبری فیلم خود در حاشیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: علاقمند به سینمای کودک هستم و معتقدم که فیلم حوزه کودک باید مخاطب کودک داشته باشد. سینمای کودک نیازمند سرمایه گذاری کلان است. به دلیل نبود این سرمایه گذاری، سینمای کودک در اکران پروژه‌ها پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی افزود: ایده اولیه فیلم «تیام» بر اساس رابطه عاطفی بین مادر و کودک بود. از طرفی در این فیلم به موضوع کرونا اشاره شده است تا به نوعی از شرایط فعلی جامعه دور نباشد. تهیه کننده این پروژه نیز بخش خصوص است و فیلم بر مبنای پخش تلویزیونی تهیه شده است.

کارگردان فیلم «تیام» ادامه داد: در این فیلم تاکید فراوانی بر استفاده از لباس محلی داشتیم و این موضوع در تمامی سکانس‌های آن به خوبی نمایش داده شده است.

عنایتی تصریح کرد: روی بازی مستند گونه بازیگران تاکید بسیاری داشتم. بر همین اساس سعی کردیم از نابازیگران استفاده کنیم، اما با توجه به سکانس‌های احساسی نیاز به بازیگر حرفه ای نیز داشتیم که با توجه به تسلط بهنوش بختیاری بر گویش محلی وی را انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: بهنوش بختیاری ازجمله کسانی بود که این پروژه را حمایت کرد و در خصوص دستمزد و عقد قرارداد بسیار متفاوت رفتار کرد. به جز بهنوش بختیاری و مارال خدادادی تمامی بازیگران از منطقه شهرکرد بودند و تا پیش از «تیام» تجربه بازی نداشتند. نقش اول فیلم نیز به مدت یک ماه لهجه بختیاری را تمرین کرد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

این کارگردان خاطر نشان کرد: در تمامی کارهایم مایلم از چهره‌های جدید و مستعد استفاده کنم، علی رغم اینکه چالش‌هایی برای تعامل بین بازیگران آماتور و حرفه ای وجود دارد، اما تمام تلاش خود را برای استفاده از بازیگران مستعد بدون تجربه انجام دادم.

عنایتی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌های این دوره از جشنواره با استفاده از فضای بومی ساخته شده است که به نظر من مهمترین دلیل آن شیوع ویروس کرونا است، درواقع کارگردان برای دور بودن از فضای شهری و شلوغ به سمت فضاهای روستایی رفتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از عوامل فیلم «تیام» بومی و با محیط لوکیشن آشنا بودند. این فیلم بر اساس دغدغه‌های مخاطبان یعنی کودکان و نوجوانان تولید شده است و تلاش کردیم که مخاطب به خوبی بتواند با شخصیت اصلی این فیلم یعنی تیام ارتباط برقرار کند.

این کارگردان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقلیمی و بودجه خصوصی، «تیام» فیلم قابل قبولی بود. اما قطعاً هر اثری دارای نقطه ضعف‌هایی است.

مارال خدادی، بازیگر فیلم «تیام» نیز گفت: تمرین لهجه و گویش بختیاری به صورت مداوم پیش از فیلمبرداری و همچنین حین این پروژه انجام می‌شد، من به نوعی نقش «تیام» را زندگی کردم و به خوبی توانستم با این نقش ارتباط برقرار کنم، مایل هستم که بازیگری را ادامه بدهم.

اشکان حاج حسنی، تهیه کننده فیلم «تیام» در ادامه گفت: می‌خواستم یک فیلم بر مبنای گوشی بختیاری در ژانر کودک و نوجوان بسازم. سعی شده است که فیلم «تیام» با رویکرد شاد و مناسب با محیط کودکان باشد.

کد خبر 528216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.