صالحی‌امیری: کمیته ملی پارالمپیک پیشتاز و مقتدر است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی پارالمپیک پیشتاز، مقتدر و با عزت است و نتایج درخشانی را کسب کرده است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی‌امیری اظهار کرد: مدیون جانبازان و شهدای کشور هستیم و جیره خوار سفره شهدا؛ اگر در فضای باز و آزاد احساس امنیت می‌کنیم بدانیم که عده زیادی از فرزندان ما در این سرزمین خون‌شان را اهدا کردند.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش ایران زمین، توجه جدی به این عزیزان شده و باید این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: پارالمپیک‌ها بعد از المپیکی‌ها در توکیو به میدان رفتند و امروز از این قهرمانان تجلیل می‌شود. نخستین گروه عزیزان پارالمپیک ما هستند که حق بزرگی بر گردن من داشته و دارند. من در همه محافل‌شان سعی می‌کنم حاضر شوم و مراتب تقدیر و قدردانی را به آنها اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: گروه دوم ما قهرمانان ملی هستند که بعد از این مراسم با به همراه وزیر ورزش و جوانان عازم فرودگاه هستیم تا از قهرمانان کشتی استقبال کنیم. کشتی فقط یک ورزش نیست بخشی از هویت ملی ما است و ورزش امروز در شرایط سخت کرونایی و فشار اقتصادی، ورزش از قاب تلویزیون به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و نشاط و شادابی را وارد خانواده‌ها می‌کند.

صالحی امیری افزود: فوتبال از یک طرف و کشتی از طرفی دیگر شادی آفرین بودند. اگر یک نفر به سکو می‌رود بیش از ۱۰۰ نفر در عقبه در حال کمک هستند باور کنید این را از نزدیک شاهد هستیم باید آنها را یاد کنیم.

وی ادامه داد: نکته آخر اینکه باید تلاش کنیم از طریق رسانه‌ها این فضای سخت با برگزاری رویدادهای مختلف کام ملت را بیشتر شیرین کنیم. ان‌شاءالله این کار را تداوم خواهیم بخشد. رسالت ما و وزارت ورزش هم حمایت است. تعهد کرده‌ایم در رسانه ملی و امشب هم باز هم این تعهد را تکرار می‌کنیم و همه توان‌مان را برای حمایت از فدراسیون‌های پنجاه‌گانه خواهیم داد. امروز سوال کشتی را مطرح کردید قبل از اعزام کشتی‌گیران به المپیک، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مجموعاً حدود ۵۰ میلیارد تومان کمک کردیم البته ناچیز است باید حامیان مالی و نهادهای دیگر هم به کمک بیایند و در مجموع ورزش قهرمانی ما ان‌شاالله بدرخشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 528201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.