اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد

رئیس اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تمایل نداشتن شرکت تامین کننده بالگرد به تمدید قرارداد تعطیل شد.

به گزارش ایمنا، صادق حیدری‌زاده اظهار کرد: هزینه بالگرد اورژانس یاسوج تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تسویه شده و قرارداد جدید هم توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی امضا شده اما از طرف شرکت هلیکوپتری ایران تاکنون امضا نشده است.

وی افزود: سالانه اورژانس کشور بودجه‌ای به عنوان بسته تحول سلامت در اختیار استان‌ها می‌گذارد که در سال ۱۴۰۰ یک ریال از این محل به کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده است به رغم مشکلات اعتباری مطالبات شرکت هلیکوپتری پرداخت شده اما این شرکت حاضر به امضای قرارداد جدید نشده است. اورژانس هوایی اسفندماه سال ۹۵ در یاسوج و خرداد ماه ۹۶ در گچساران آغاز به کار کرد و شهریورماه سال جاری بالگرد آن برای سرویس دوره‌ای ۴۰۰ ساعته رفته و هنوز برنگشته است.

رئیس اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بالگرد اورژانس از زمان راه‌اندازی در استان تاکنون بیش از یک هزار مأموریت انجام داده است و حضور اورژانس هوایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد حیاتی است. تعطیل شدن پایگاه اورژانس هوایی نگرانی مردم روستاهای صعب العبور استان‌را در پی داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 528199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.