رضایی: درصد بیکاری ۵.۲ کاهش پیدا کرده است

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه از پاییز ۹۷ تا بهار ۱۴۰۰ درصد بیکاری ۵.۲ کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش در متوسط کشور ۲.۹ درصد بوده است؛ همچنین متوسط به بهبود فضای کسب و کار در کشور ۳۷ درصد و در استان شش درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز _دوشنبه ۱۹ مهرماه_ در آئین تودیع خود و معارفه استاندار جدید اصفهان اظهار کرد: اقداماتی که در سه سال اخیر در حوزه آب به همت مسئولان، روحانیت، بزرگان، گروه‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده قابل مقایسه با قبل نبوده و از این منظر آماده مناظره با کسانی که به این موضوع توجه دارند هستیم.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته گفت: روز و شب و ایام در گردش و چرخش بوده و همچون رودهای سیال در حرکت هستند و جهان ناآرام در حال گذر است که همه به تدبیر مدبر عالم و آدم انجام می‌شود و سرنوشت آدمی آن مرتباً رقم می‌خورد

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، نقش و جایگاه انسان‌ها در عرصه و میدان بازی است؛ چرا که از میان موجودات غیر قابل شمارش، تنها انسان است که امانت الهی را برعهده گرفته و جهان را در تسخیر خود درآورده و با دو عنصر دانایی و توانایی، پویا و فعال در راستای رسالت خویش گام برداشته است.

رضایی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت‌های اساسی و توجه به بنیادهای پیشرفت و توسعه و پرهیز از تجزیه سرمایه در پرداختن به فروعات و مسائل روزمره از وظایف مهم مدیران و کارگزاران است، گفت: بهره‌گیری از فرهیختگان و صاحبان اندیشه، استفاده از نیروی انسانی در کالبد مدیریت و دوری جستن از انسان‌های فرومایه از مهمترین رسالت مدیران است.

وی تاکید کرد: طی این مدت کوتاه و در مدیریت بر مهمترین منطقه جغرافیایی ایران اسلامی یعنی استان پهناور اصفهان و در کهن‌ترین شهر تاریخی با تمدن علم و هنر، گام‌هایی را در زیرساخت‌های اساسی توسعه و رونق و با توجه به آموزه‌های الهی و آسمانی و اسناد بالادستی و سیاست‌های مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی، برنامه‌هایی را تدوین و در راستای تحقق آنها سرمایه‌گذاری کردیم.

استاندار سابق اصفهان اضافه کرد: توسعه دولت الکترونیک به عنوان الزامی اساسی در نظام اداری کشور و استان، توجه جدی به امر آموزش و پژوهش و عمران به عنوان زیرساخت تصمیمات خرد و کلان و همچنین توسعه اصفهان به سمت علم و فناوری با تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری از جمله اقدامات انجام شده در طول مدیریت بنده است.

رضایی با بیان اینکه از پاییز ۹۷ تا بهار ۱۴۰۰ درصد بیکاری ۵.۲ کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش در متوسط کشور ۲.۹ درصد بوده است؛ همچنین متوسط به بهبود فضای کسب و کار در کشور ۳۷ درصد و در استان شش درصد بوده است.

وی افزود: تلاش در جهت حل و رفع مشکلات طرح‌های سرمایه گذاری استان از جمله شهرک رمز ارز فریدن، طرح گردشگری الماس هشت بهشت که مشکلات آن پس از ۱۵ سال حل شده است، استفاده از پساب جهت تأمین آب مورد نیاز طرح‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان به جای آب شرب تشکیل گروه کاری احیای واحدهای راکد تولیدی در راستای شناسایی واحدهای مذکور و حل مشکلات آنها به گونه‌ای که تاکنون بالغ بر ۲۳۰ واحد تولیدی را کد استان به چرخه تولید بازگشته و پیگیری مستمر موضوعات منطقه ویژه علم و فناوری از دیگر اقدامات مدیریت اینجانب است.

استاندار اصفهان با اشاره به آسیب‌شناسی و پیگیری اصلاح فرآیند تأسیس نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: در حال حاضر ۴۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در حال کار و ۶۳۳ مگاوات در حال بررسی و اقدامات اولیه اجرایی است.

استاندار سابق اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان در شش راهبرد اصلی و ۳۶ برنامه عملیاتی در بخش‌های کشاورزی صنعت محیط زیست و تأمین آب شرب به استان که در پایان سال ۹۹ در شوراهای آب تصویب و ابلاغ شد و با اجرای آن کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف و تأمین کسری آب با تعریف و پیگیری چهار پروژه اصلی در دستور کار استان قرار گرفت و تشکیل کارگروه احیای زاینده رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی به ریاست معاون اول و تدوین نقشه راه احیای زاینده رود از دیگر اقداماتی بود که در بخش آب این اصلی‌ترین چالش استان انجام شد.

کد خبر 528172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.