گزارش ایمنا از تکریم و معارفه استاندار اصفهان

مراسم تکریم عباس رضایی و معارفه سیدرضا مرتضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تکریم عباس رضایی و معارفه سیدرضا مرتضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان امروز _دوشنبه ۱۹ مهرماه_ با حضور وزیر کشور در محل تالار نگین سپاهان شهر برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در این مراسم اظهار کرد: باید اقتصاد کشور را به سمت دانش بنیان پیش ببریم که مفهوم آن افزایش نرخ بهره‌وری است. باید بر اساس سیاست‌های بالادستی آمایش سرزمین داشته باشیم که تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است.

وی افزود: استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و بر اساس فکری مهندسی شده، برنامه توسعه استان را پیش ببریم.

وزیر کشور با بیان اینکه اصفهان نخستین استانی است که دارای پارک علم و فن‌آوری شده، گفت: باید اندیشمندان و دانشگاهیان بهره‌وری را مورد پژوهش قرار دهند. سه درصد نرخ رشد مربوط به بهره‌وری بوده و این در حالی است که بهره‌وری پایینی در آب، انرژی و سایر منابع داریم.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی همچون فولاد و دیگر صنایع در اصفهان وجود دارد، گفت: این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و آثار تاریخی، رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مسئله آب را بحث عمومی کشور دانست و تصریح کرد: بندرعباس زیر ۲۰ میلیمتر آب باران داشته و سیستان و بلوچستان نیز شرایط مشابهی دارد؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم باران رحمت الهی بر ما نازل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: باید موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به برخی از استان‌های کم‌آب کشور پیگیری شود؛ البته باید با کم آبی سازگاری پیدا کنیم که راه آن اصلاح الگوی مصرف است.

وحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای مرتضوی با ذهن قوی که در اقتصاد صنعتی داشتند و دارند با حمایت علما، روحانیت، نمایندگان مجلس و مسؤولان نقش‌شان را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه باید خیر به امت باشیم تا برای همه خوبی بخواهیم، گفت: عدالت برای همه بوده و قطعاً در زمان ظهور، عدالت تنها شامل مؤمنان و مسلمانان نخواهد بود، بلکه همه ارض مملو از آن می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اگرچه کشور و ملت ما تحت انواع فشار تحریم‌ها و بدخواهی‌های ظالمان بوده، اما علی‌رغم تمام این اقدامات شکوفا شده و خود را به جهان نشان داده و ملت مقتدری بوده است.

وحیدی با بیان اینکه در فصل نو شدن‌ها تغییراتی اتفاق می‌افتد، چرا که عالم در مسیر تحول است، تصریح کرد: جوامع در پس تحولات بزرگ رشد و ترقی می‌کند و از حالت سکون خارج شده و حرکت رو به جلو دارد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) خدمت به خلق و مردم در رأس امور است؛ ایشان با همه وجود ذوب اسلام بود و پای انقلاب و ارزشهای اساسی دین، عزت و شرف کشور ایستاد.

وزیر کشور از اصفهان به عنوان شهر شهیدان خرازی، میثمی، کاظمی و سایر شهدا که هر کدام در ستارگان آسمان نورانی قرار دارند، یاد کرد و گفت: استان اصفهان ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده و باید توجه به شهدا را که هر کدام برای خود در آسمان درخشان ملکوت می‌درخشند، جلب کنیم. در چنین فضای ارزشی، مسائل راحت پیش می‌رود؛ البته اخوت، دوستی و برادری شرط رسیدن به کمال است.

وحیدی با بیان اینکه استاندار جدید اصفهان جوانی انقلابی، پر کار و اندیشمند است، تصریح کرد: خداوند توفیق خدمت به مردم را به استاندار جدید داده و باید در خدمت مردم بودن و با شادی آنها شاد شدن و با ناراحتی آنها ناراحت شدن که توفیق است را مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: استاندار یعنی خدمتگزار؛ کسی که مردم احساس کنند می‌توانند با مراجعه به وی، مشکل خود را مطرح کنند و استاندار نیز برای حل مسائل قیام کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از آقای رضایی، استاندار سابق اصفهان به عنوان استاد دانشگاه و فردی فرهیخته که تلاش‌های زیادی را در دوران خدمت خود انجام داده، قدردانی کرده و معتقدم که باید از خدمات گذشتگان قدردانی کنیم.

طباطبایی نژاد: مسئولان چاره‌ای برای مشکل آب اصفهان پیدا کنند

همچنین آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز اظهار کرد: استاندار سابق اصفهان حدود سه سال فعالیت کرد که دو سال آن در شرایط کرونایی بود و کارها گره خورده و دست‌ها بسته شده بود.

وی با بیان اینکه مشکل مهم اصفهان مسئله آب است، گفت: اگر مردم آب داشته باشند، توقع دیگری از دولت ندارند؛ بنابراین این مشکل باید از بالادست پیگیری شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: آب مثل نفت جز انفال بوده و اگر درست تقسیم شود و هر کسی سهم خود را ببرد، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ البته نمی‌خواهیم سهم اصفهان بیشتر باشد.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: باید مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که رودخانه زمانی به درد اصفهان می‌خورد، اما در حال حاضر باید چاره‌ای برای مشکل آب اصفهان پیدا کنند؛ چرا که جمعیت کنونی اصفهان با زمان شیخ بهایی اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: دست و پا زدن استانداران اصفهان در موضوع آب تاکنون به جایی نرسیده است؛ امیدواریم آقای مرتضوی بتواند توفیق خدمت داشته و در پایان فعالیت وی، شاهد کارنامه و عملکرد خوبی باشیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه وحدتی که در استان اصفهان بین مسئولان و مردم است، در جای دیگر وجود ندارد، گفت: اصفهان را به عنوان استانی معمولی حساب نکنید؛ چرا که یک دهم شهدا و مجروحان جنگ تحمیلی مربوط به این استان بوده است.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: دولت‌های قبلی و جناح‌های مختلف کشور تاکنون هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌اند. این دولت، دولت امید بوده که امیدواریم با کمک مردم و مسئولان امید را برای مردم نگه دارد.

بحران آب در اصفهان آتش زیر خاکستر است

سخنران دیگر این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: هماهنگی کامل استاندار و مجموعه مدیریت جدید استان با علما و حوزه علمیه به خصوص با نماینده ولی فقیه در اصفهان ضروری است.

وی افزود: استان اصفهان از قدیم استانی عالم‌پرور بوده و اکنون نیز علمای بزرگی را در خود و حوزه علمیه قم دارد. لازم است هماهنگی مدیران حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه استمرار داشته و پر رنگ تر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: به جای اینکه از ویژگی‌های مثبت استاندار جدید اصفهان که بسیار زیاد است، یاد کنم، علاقه دارم بگویم که باید کار جهادی و تلاش عاقلانه وی باعث شود پس از پایان خدمت، وقتی نمایندگان ولی فقیه و مجلس پشت تریبون حاضر می‌شوند، از خدمات ارزشمندش دفاع و تقدیر کرده و از وی به عنوان کسی که به دنبال احیای زاینده‌رود بوده، یاد کنند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: بسیار خوشحال می‌شوم که در آن زمان از مرتضوی به عنوان اینکه درصدد مبارزه با فساد اداری بوده و آن را کاهش داده، یاد کنیم. استاندار باید برای تولیدکنندگان و صنعتگران ارزش قائل باشد و به مردم احترام خاص بگذارد. نباید در ظاهر شعار مردمی بودن بدهیم بلکه باید در عمل مردمی باشیم.

وی با بیان اینکه شعار احترام به مردم باید عملی شود، گفت: از استاندار جدید اصفهان به عنوان رئیس شورای امنیت استان درخواست می‌کنم معضل اصفهان که مسئله آب و زاینده‌رود است را به طور جدی دنبال کند؛ چرا که گرچه استان اصفهان بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد، اما اگر آب داشته باشد قطعاً بیکاری نخواهد داشت. آنقدر توانمندی در استان اصفهان وجود دارد که می‌تواند چند استان کشور را نیز اداره کرده و ۱۰ برابر نفت برای کشور درآمد داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان با بحران بزرگ آب که همچون آتشی زیر خاکستر بوده، مواجه است گفت: اگر به داد و فریاد استان نرسیم، زمانی بیدار می‌شویم که کار از کار گذشته است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: مجلس فعلی حمایت بی سابقه‌ای از دولت ابراهیم رئیسی کرده است و از پتانسیل ارزشمند اصفهان باید بهره ببریم. در مجمع نمایندگان استان با ۱۳ وزیر جلسات مختلف داشته‌ایم. این استان تنها کلان‌شهر اصفهان نیست و باید محرومیت استان را فریاد بزنید.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین در حال تخریب میراث گران‌بهای اصفهان است گفت: نفت تمام شدنی است، اما این آثار که متعلق به گذشتگان و آیندگان بوده، در اثر سهل انگاری و سوءمدیریت در حال نابودی است. انتظار می‌رود هیئت دولت به عنوان مدافع منافع کشور، مشکلات اصفهان را به طور جد پیگیری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خطاب به استاندار گفت: روحیه جوانی خود را قدر بدانید و از شجاعت و جسارت بهره ببرید و با تمام قدرت برای زاینده‌رود تلاش کنید. بدانید که اگر نتوانیم برای مردم کاری کنیم، پست‌ها و سمت‌ها هیچ ارزشی ندارد؛ اگر استاندار اصفهان می‌شوید به واسطه پنج میلیون نفری است که در این استان زندگی می‌کنند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: در تمام عرصه‌ها، مدیران جسور و کاردان که توجهی به نگاه‌های حزبی ندارند، موفق هستند. باید مدیران انقلابی و جهادی را انتخاب کنیم؛ زیرا این رمز موفقیت است. مدیرانی انتخاب کنید که هدف آنها حفظ صندلی و جایگاه نباشد و با آمار دروغ ارتقا نگیرند؛ متأسفانه بسیاری از مدیران آمار دروغ اعلام می‌کنند. مجمع نمایندگان استان اصفهان آمادگی کامل خود را برای همراهی با استاندار برای برون رفت از مشکلات اعلام می‌کند.

وی افزود: اخیراً مطرح شده که نمایندگان این دوره فعالیت کمی داشتند، در حالی که تمام قد برای حل مشکلات استان تلاش کرده است نمایندگان فرصت ارزشمندی هستند که باید از آن در استان استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: باید محرومیت اصفهان را فریاد بزنیم؛ در کلان شهر اصفهان محله‌هایی وجود دارد که هیچ کجای کشور وجود ندارد؛ متأسفانه مارک برخورداری بر پیشانی اصفهان زده شده است.

موسوی لارگانی ادامه داد: در مجلس هشتم همراه با سه نماینده دیگر به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردیم. در آن زمان قرار بود بر اساس ماده ۱۸۰ برنامه چهارم توسعه، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تقسیم شود، اما متأسفانه تنها ۱۳ میلیارد تومان برای اصفهان در نظر گرفتند که وقتی گلایه کردیم پاسخ دادند شاخص تقسیم اعتبارات، آب و راه روستایی است.

وی افزود: آن زمان آمار داده شده بود که ۱۰۰ درصد آب شرب روستاهای اصفهان بهداشتی است در حالی که پروژه آبرسانی ۱۵ روستای پیربکران و ۱۹ روستای بخش مرکزی، قطعی و اجرایی نشده بود؛ همچنین اعلام شده بود که ۹۷ درصد راه‌های روستایی اصفهان آسفالت بوده که اشتباه اعلام شده بود.

مرتضوی: برقراری رابطه با سایر استان‌ها پیش نیاز تلاش برای حل مشکلات استان است

در ادامه مراسم سیدرضا مرتضوی، استاندار جدید اصفهان نیز اظهار کرد: مطالبه حقوق مردم مجدانه در بلندای راهبردها قرار می‌گیرد و در عین حال در تعامل صحیح با نمایندگان مردم، زمینه حرکت هم‌افزا را فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از اختلاف، فرصت‌سوزی و تلاش جمعی برای حل مشکلات با نگاه ملی باید دغدغه همه باشد، گفت: خط مشی این حرکت باید در خدمت اهداف نظام جمهوری اسلامی و در تراز ملی تعریف شود. ملاک توفیق را خدمت واقعی و بی منت در بستر تلاش صادقانه می‌دانیم و از وعده بازی پرهیز خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه خستگی ناپذیر در میدان عمل حضور خواهم داشت، گفت: رفع مشکلات عمده استان در حوزه آب، آلودگی هوا، فرونشست، فرار سرمایه‌ها، تولید کشاورزی و صنعتی دغدغه ما خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از لوازم اصلی حکمرانی، عقلانیت تمدنی است، گفت: در حکمرانی عقلانی تمدنی باید عقلانیت حاکم باشد و عقل تمدنی حکم می‌کند برای حل مشکلات کشور نگاه به آینده هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: عقل تمدنی حکم می‌کند که تمام تلاش و حرکت مدیران برای حل مسائل امروز جامعه با نگاه به آینده و احترام به گذشته مورد توجه قرار بگیرد، در غیر این صورت استان به روزمرگی گرفتار خواهد شد و هیچگاه نمی‌تواند شیخ بهایی‌ها، ملاصدراها و دیگر بزرگان را در خود پرورش دهد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: جوهره تمدن، شبکه‌ای از مناسبات و تعاملات بین ساختارها است؛ وظیفه یک حکمران یا نماینده عالی حاکمیت، ایجاد، تقویت و بهینه سازی این مناسبات و ارتباطات است.

مرتضوی با بیان اینکه اداره صحیح استان و ایجاد هارمونی صحیح بدون جدی گرفتن اهمیت روابط و مناسبات میان نهادهای مختلف امکان پذیر نیست، تاکید کرد: باید در این ساختار متوازن، تعامل و مناسبات بهینه را بین نهادهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برقرار کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان مهد علم، فرهنگ و هنر و مهد ایثار و شهادت است، گفت: پاسداشت از هویت انقلابی اصفهان وظیفه هویتی ما است که شناسنامه آن شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی هستند؛ هویتی که شناسنامه آن را شهدای مدافع حرمی همچون شهید حججی تشکیل می‌دهد، هویتی که با شهدای امنیت و سلامت بازتعریف می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پاسداشت از هویت دینی استان وظیفه دیگر ما است؛ هویتی که بر تارک آن علامه مجلسی‌ها و میرفندرسکی‌ها و حوزه علمیه همچون خورشیدی می‌درخشد.

مرتضوی با بیان اینکه پاسداشت از هویت تاریخی و طبیعی استان از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال وظیفه ما است، گفت: در گام دیگر، خدمت به خلق بسیار حائز اهمیت است؛ مردمی که محرم و محجوب هستند و سرمایه اصلی نظام مقدس اسلامی به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: توجه ویژه به نخبگان و تعریف مناسبات صحیح با آنها اعم از علمای حوزه و دانشگاه، اهالی فرهنگ و هنر، اهالی ادب و شعر، اصحاب رسانه، فناوران، کشاورزان و اصناف همچنین بازاریان، تجار و صنعتگران از لوازم حرکت در این مسیر است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید تعریف شود که استاندار به عنوان نماینده عالی حاکمیت چه نقشی در پیگیری مطالبه حقوق مردم خواهد داشت. استاندار پیشران سیاست‌های دولت در منطقه حکمرانی خود است؛ بنابراین باید مطالبه حقوق مردم به نحو متین و مجدانه مورد توجه قرار بگیرد و در عین حال در تعامل صحیح با تمام نمایندگان مردم و چهره‌های اثرگذار استان، شرایط حرکت هم‌افزا را فراهم کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: محترم شمردن حقوق استان‌های مجاور و ارج نهادن به ارزش‌های همسایگان و برقراری روابط حسنه و برادرانه با سایر استان‌ها پیش نیاز تلاش برای حل مشکلات استان خواهد بود.

قاسمی: اصفهان همیشه ظرفیت‌های بزرگی برای کشور داشته است

حیدرعلی قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان هم ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: گردش ایام و طبیعت روزگار بار دیگر ما را دور هم جمع کرد تا شاهد فرایند تغییر و تحول باشیم و بدانیم هر آمدنی، رفتی دارد.

وی افزود: نغمه‌های هنرمندانه عرصه‌های زندگی پایدار و در خاطر مردم ماندگار و جاودانه خواهد بود. مسئولیت تکلیف بر آسمان هم سنگینی می‌کند و این انسان است که آن را پذیرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز دو فرزند انقلاب مسئولیت خطیر استانداری را دست به دست می‌کنند، گفت: این مراسم به دو منظور شکل گرفته است؛ نخست برای تقدیر و تکریم از شخصیت گران‌قدر عباس رضایی به واسطه خدمات و تلاش‌های وافر و ارزشمند وی در طول حدود سه سال قبول مسئولیت استانداری اصفهان که در شرایط سخت و دشوار و با وجود محدودیت‌های فراوان اقدامات شایسته‌ای انجام داد؛ هدف دیگر معرفی و تبریک فراهم شدن فرصت خدمت برای خدمتگزار دیگرمان آقای مرتضوی و اعلام همراهی و همکاری جدید و دست بیعت از سوی همه مدیران دستگاه‌ها و تشکل‌ها با نماینده عالی دولت برای ادامه توسعه و آبادانی استان اصفهان است.

قاسمی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت و دست‌اندرکاران حاکمیت در این دوره نگاه متفاوتی بر اساس توازن و نقش استان در کشور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان همیشه ظرفیت‌های بزرگی برای کشور داشته است؛ البته تهدیدها و چالش‌های آن می‌تواند مشکل ساز باشد.

رضایی: درصد بیکاری ۵.۲ کاهش پیدا کرده است

عباس رضایی، استاندار سابق اصفهان هم اظهار کرد: اقداماتی که در سه سال اخیر در حوزه آب به همت مسئولان، روحانیت، بزرگان، گروه‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده قابل مقایسه با قبل نبوده و از این منظر آماده مناظره با کسانی که به این موضوع توجه دارند هستیم.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته گفت: روز و شب و ایام در گردش و چرخش بوده و همچون رودهای سیال در حرکت هستند و جهان ناآرام در حال گذر است که همه به تدبیر مدبر عالم و آدم انجام می‌شود و سرنوشت آدمی آن مرتباً رقم می‌خورد

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، نقش و جایگاه انسان‌ها در عرصه و میدان بازی است؛ چرا که از میان موجودات غیر قابل شمارش، تنها انسان است که امانت الهی را برعهده گرفته و جهان را در تسخیر خود درآورده و با دو عنصر دانایی و توانایی، پویا و فعال در راستای رسالت خویش گام برداشته است.

رضایی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت‌های اساسی و توجه به بنیادهای پیشرفت و توسعه و پرهیز از تجزیه سرمایه در پرداختن به فروعات و مسائل روزمره از وظایف مهم مدیران و کارگزاران است، گفت: بهره‌گیری از فرهیختگان و صاحبان اندیشه، استفاده از نیروی انسانی در کالبد مدیریت و دوری جستن از انسان‌های فرومایه از مهمترین رسالت مدیران است.

وی تاکید کرد: طی این مدت کوتاه و در مدیریت بر مهمترین منطقه جغرافیایی ایران اسلامی یعنی استان پهناور اصفهان و در کهن‌ترین شهر تاریخی با تمدن علم و هنر، گام‌هایی را در زیرساخت‌های اساسی توسعه و رونق و با توجه به آموزه‌های الهی و آسمانی و اسناد بالادستی و سیاست‌های مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی، برنامه‌هایی را تدوین و در راستای تحقق آنها سرمایه‌گذاری کردیم.

استاندار سابق اصفهان اضافه کرد: توسعه دولت الکترونیک به عنوان الزامی اساسی در نظام اداری کشور و استان، توجه جدی به امر آموزش و پژوهش و عمران به عنوان زیرساخت تصمیمات خرد و کلان و همچنین توسعه اصفهان به سمت علم و فناوری با تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری از جمله اقدامات انجام شده در طول مدیریت بنده است.

رضایی با بیان اینکه از پاییز ۹۷ تا بهار ۱۴۰۰ درصد بیکاری ۵.۲ کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش در متوسط کشور ۲.۹ درصد بوده است؛ همچنین متوسط به بهبود فضای کسب و کار در کشور ۳۷ درصد و در استان شش درصد بوده است.

وی افزود: تلاش در جهت حل و رفع مشکلات طرح‌های سرمایه گذاری استان از جمله شهرک رمز ارز فریدن، طرح گردشگری الماس هشت بهشت که مشکلات آن پس از ۱۵ سال حل شده است، استفاده از پساب جهت تأمین آب مورد نیاز طرح‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان به جای آب شرب تشکیل گروه کاری احیای واحدهای راکد تولیدی در راستای شناسایی واحدهای مذکور و حل مشکلات آنها به گونه‌ای که تاکنون بالغ بر ۲۳۰ واحد تولیدی را کد استان به چرخه تولید بازگشته و پیگیری مستمر موضوعات منطقه ویژه علم و فناوری از دیگر اقدامات مدیریت اینجانب است.

استاندار اصفهان با اشاره به آسیب‌شناسی و پیگیری اصلاح فرآیند تأسیس نیروگاه‌های تجدید پذیر، گفت: در حال حاضر ۴۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در حال کار و ۶۳۳ مگاوات در حال بررسی و اقدامات اولیه اجرایی است.

استاندار سابق اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان در شش راهبرد اصلی و ۳۶ برنامه عملیاتی در بخش‌های کشاورزی صنعت محیط زیست و تأمین آب شرب به استان که در پایان سال ۹۹ در شوراهای آب تصویب و ابلاغ شد و با اجرای آن کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف و تأمین کسری آب با تعریف و پیگیری چهار پروژه اصلی در دستور کار استان قرار گرفت و تشکیل کارگروه احیای زاینده رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی به ریاست معاون اول و تدوین نقشه راه احیای زاینده رود از دیگر اقداماتی بود که در بخش آب این اصلی‌ترین چالش استان انجام شد.

کد خبر 528116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.