رکورد کنترل اطلاعات پایان‌نامه و رساله در ایرانداک به ثبت رسید

در مهرماه سال جاری، با کنترل یکهزار و ۸۴ پایان نامه و رساله، رکورد کنترل اطلاعات پارسا در ایرانداک به ثبت رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۱۰ مهرماه، یکهزار و ۸۴ پایان‌نامه و رساله کنترل و رکورد کنترل اطلاعات پارسا در ایرانداک به ثبت رسید.

بر پایه تبصره ۹ "قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" مصوبِ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن (مصوبِ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارد در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را ثبت کنند.

ایرانداک برای انجام بخش ثبت در این قانون، « سامانه ملی ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌ها» را راه‌اندازی کرده است. دانشجویان پس از تصویب پورپوزال به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت و شناسه رهگیری دریافت می‌کنند. پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز پس از ثبت و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده پذیرش دانشگاه می‌شود. دریافت شناسه رهگیری به‌منزله ثبت پایان‌نامه یا رساله در سامانه است و دانشجو باید آن را برای گام‌های بعدی به مؤسسه محل تحصیل اعلام کند. سپس دانشگاه وارد سامانه می‌شود و اطلاعات دانشجو را بررسی و اگر تأیید کند، فرایند ثبت به پایان می‌رسد.

مدارک یاد شده در ایرانداک، سازمان‌دهی و در چارچوب مقررات در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) به نشانی Ganj.irandoc.ac.ir در اختیار همگان قرار داده می‌شود.

گفتنی است؛ در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، ۳۴ هزار و ۲۲۴ پارسا در ایرانداک تأیید و شمار ۱۸ هزار و ۹۹۹ مدرک تأیید نشده‌اند.

کد خبر 528110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.