دانمارک به هدف "بی طرفی اقلیمی"  نزدیک‌تر شد

شهرداری اودنسه دانمارک طرح احداث بزرگ‌ترین نیروگاه فتوولتائیک ۷۰ هکتاری را ارائه کرده است و در همین راستا توانسته امتیازات بالایی را کسب کند و در رده بهترین مزارع خورشیدی جهان قرار بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیانیه مطبوعاتی شهرداری اعلام شده است که محل پارک خورشیدی کارخانه فتوولتائیک با انجام تحقیقات وسیع انتخاب شده است.

این ناحیه یکی از آفتابگیرترین مناطق دانمارک است که می‌تواند در ساعات روشنایی طبیعی روز مقدار وسیعی از انرژی را تولید کند. در این راستا نمی‌توان از بحث تولید انرژی این مزارع غافل شد چراکه حجم عظیمی از انرژی پاک تنها توسط این پنل‌ها تولید می‌شود.

دانمارک به هدف "بی طرفی اقلیمی"  نزدیک‌تر شد

مانند بسیاری از شهرهای امروز، شهرداری اودنسه تعهد خود را برای سبزتر و پایدارتر شدن نشان داده است. بلندپروازانه ترین و چالش برانگیزترین هدف آن دستیابی به مفهومی موسوم به بی طرفی اقلیمی (Climate neutrality) تا سال ۲۰۳۰ است. برای اطمینان از دستیابی به این هدف، اودنسه اخیراً یک برنامه اقدام تغییر اقلیم با یک چارچوب استراتژیک برای رسیدن به اهدافش ارائه کرده است.

در حال حاضر، با تصمیم برای ساخت مزرعه خورشیدی ۷۰ هکتاری انتظار می‌رود سیستم فتوولتائیک تا سال ۲۰۲۳ برق پایداری را برای تقریباً ۱۱ هزار و ۲۵۰ خانوار تأمین کند.

احداث مزارع خورشیدی یکی از جدیدترین رویکردهای تولید پاک انرژی برق است که با توجه به کاهش منابع تجدیدناپذیر امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

بسیاری از کشورهای آفتابرو نظیر امارات متحده عربی، استرالیا، هند و چین توانسته‌اند مزارع بسیار وسیعی را نصب کنند و انرژی برق خود را بسیار مقرون‌به صرفه‌تر از سایر روش‌ها به دست بیاورند.

دانمارک به هدف "بی طرفی اقلیمی"  نزدیک‌تر شد

کد خبر 528106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.