ضرورت تهیه طرح جامع ترافیک سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک، تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مورد توجه شهرداری و شورای اسلامی این شهر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سبزوار، سیدمجتبی علوی مقدم در همایش طلایه‌داران ترافیک شهرستان سبزوار، اظهار کرد: شهرداری سبزوار در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک با اجرای طرح‌های مناسب، زیرساخت‌های ترافیک شهری را بهبود ببخشد و برای تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلف و کنترل ترافیک در معابر شهری نیز اقدام کند.

وی افزود: یکی از الزامات شورای اسلامی شهر سبزوار در تدوین بودجه این نهاد در سال آینده توجه به وضع ترافیکی و ارتقای زیرساخت‌ها در این حوزه باشد.

فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی در ارتقای فرهنگ ترافیک بسیار مؤثر است و در این مسیر آموزش پرورش نقش مهمی بر عهده دارد چون نهادینه کردن فرهنگ ترافیک با هدف افزایش ایمنی و کاهش حوادث از دوران دانش آموزی شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوادث رانندگی انسان، راه و وسیله نقلیه سه عامل اساسی است که هر یک باید شاخص‌های درستی داشته باشند چنانکه آگاهی و آموزش افراد، وجود راه‌های استاندارد و وسیله نقلیه ایمن برای عبور و مرور در کنار همدیگر قرار گیرد.

کد خبر 528079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.