عزت‌الله مهرآوران به خانه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله مهرآوران ساعت ۱۱ امروز دوشنبه نوزدهم مهرماه ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله مهرآوران هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون ساعت ۱۱ امروز دوشنبه، نوزدهم مهرماه ۱۴۰۰ با حضور جمعی از هنرمندان، خانواده و دوست داران وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

عزت الله مهرآوران (زاده ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان) بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی دارای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی (دکترای تئاتر) و دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر و هم در سینما و تلویزیون حضور داشت. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس» و «وضعیت سفید» اشاره کرد.

مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.

منبع: میزان

کد خبر 528060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.