آغاز عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی شهرداری اصفهان

عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی شهرداری اصفهان صبح امروز _ دوشنبه ۱۹ مردادماه_ با حضور مدیران شهری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور حفظ سرمایه‌های شهر اصفهان و حفظ، نگهداری و تعمیرات تأسیسات و تجهیزات شهری برای نخستین بار در شهرداری اصفهان اقدام به انجام کدگذاری بر روی تجهیزات فنی شهرداری اصفهان شد.

تمام دارایی‌های شهر کدگذاری می‌شود

ایرج مظفر، معاون عمرانی شهرداری اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: شهرداری اصفهان تاکنون ساختمان خیابان‌ها و پل‌ها را احداث و تجهیزات خریداری می‌کرده، اما سیستم نگهداری و تعمیرات آن به صورت سنتی بوده است؛ البته در نگهداری تجهیزات ترافیکی توسط شرکت نیک‌اندیش اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: مقدمات اداره مکانیزه هر سازمان و سیستمی شناسایی و تهیه لیست دارایی‌های فیزیکی است که از طریق کدینگ انجام می‌شود؛ این اقدام از پارکینگ‌های شهر آغاز شد که امیدواریم بتواند آغازی برای کار سیستماتیک، مؤثر و ادامه دار باشد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه فرآیند نگهداری و تعمیرات، ثبت و شناسایی تجهیزات و دارایی‌های فنی هر سیستم است، تصریح کرد: با استفاده از کدینگ می‌توان تمام تجهیزات پروژه‌ها، محل استقرار، نوع تجهیز و تعداد آنها را مشخص کرد.

مظفر با بیان اینکه با استفاده از کدینگ در آینده می‌توان میزان خرابی تجهیزات را رصد کرد، گفت: این فرآیند کمک می‌کند هیچ قطعه یا تجهیزاتی بدون رصد باقی نماند که هدف گذاری برای دستورالعمل کدینگ به نحوی است امکان کد گذاری برای تمام تجهیزات شهرداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز این است که تمام ساختمان‌های شهرداری، پل‌های عابر پیاده و تمام دارایی‌ها کدگذاری شود که گام نخست این فرآیند از پارکینگ‌های شهر آغاز شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: پس از ارائه صورتجلسه لیست تجهیزات به شرکت بهره‌بردار تحویل و در سیستم کدینگ ابتدا تجهیزات کدگذاری می‌شود و بعد وارد مرحله چاپ خواهد شد که امیدواریم سیستم نرم‌افزاری نیز در کنار آن تهیه شود.

مظفر با بیان اینکه کدینگ تجهیزات شهرداری اصفهان در واقع شناسنامه‌‎دار کردن تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی شهرداری است که برای نخستین بار انجام می‌شود، گفت: این اقدام به لحاظ اقتصادی، صرفه‌جویی سیستم نگهداری و تعمیرات منظم بر اساس استاندارد، تأثیرگذار خواهد بود و به زودی برای ساختمان‌ها و معابر، پل‌های سواره و عابر پیاده (مکانیزه و عادی) انجام خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی شهرداری اصفهان

باید به دنبال استفاده از شیوه‌های جدید در نگهداری از اموال شهر باشیم

حسین حق شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در گذشته شهرداری به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات بوده، ولی پس از رشد سیستم، باید در صدد نگهداری اموال و شیوه‌های جدید استفاده از آن باشد.

وی افزود: یکی از رکن‌های نگهداری، ثبت کد و مستند شدن مکان و اطلاعات در مورد اموال است؛ این اقدام ارزشمندی است که در همه حوزه‌های شهری از جمله در بخش عمران، خدمات شهری و حمل و نقل کاربرد دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل نیز در پارکینگ‌ها، پل‌های عابر پیاده، اتوبوس، مترو، قطار شهری و کلیه بخش‌های زیرمجموعه این اقدام انجام خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی شهرداری اصفهان

اجرای فاز نخست عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی از پارکینگ‌های شهرداری

مسعود توکلی‌پور، مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: به منظور حفظ سرمایه‌های شهر اصفهان و انجام بروز و استاندارد مباحث نگهداری و تعمیرات برای نخستین بار در شهرداری اصفهان اقدام به انجام کدگذاری بر روی تجهیزات فنی شهرداری اصفهان شد.

وی افزود: کدگذاری تجهیزات فنی یکی از مباحث اولیه و پر اهمیت در علم نگهداری، تعمیرات و مدیریت دارایی‌های فیزیکی است که از جمله محاسن آن می‌توان به طبقه‌بندی درست تجهیزات، امکان درج کلیه مشخصات فنی تجهیزات در نرم افزار مرتبط، ثبت سوابق نگهداری و تعمیرات هر تجهیز و سهولت در شناسایی دقیق و صحیح دارایی‌ها اشاره کرد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا با بهره گیری از استاندارد ۱۴۲۲۴ و راهنمایی اساتید برجسته در این زمینه از اواخر سال گذشته فرآیند تنظیم دستورالعمل تجهیزات توسط مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان آغاز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون این دستورالعمل به گونه‌ای تنظیم شده که قابلیت پیاده‌سازی بر روی کلیه تجهیزات شهرداری اصفهان با اختصاص کد منحصر به فرد برای تمام تجهیزات موجود و تجهیزاتی که در آینده اضافه می‌شود را دارا است.

توکلی‌پور گفت: با اجرایی کردن سیستم کدینگ علاوه بر مشخصات فنی تجهیزات محل استقرار هر تجهیز نیز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست عملیات اجرایی کدینگ تجهیزات فنی پارکینگ‌های شهرداری آغاز شده و در فاز بعدی تجهیزات فنی ساختمان‌های شهرداری کدگذاری می‌شود، اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک تمام تجهیزات فنی شهرداری توسط این سیستم کدگذاری شود تا بتوانیم با انجام اصولی نگهداری و تعمیرات علاوه بر حفظ سرمایه‌های شهر کلیه تجهیزات را با کیفیت مطلوب آماده خدمت رسانی به شهروندان کنیم.

کد خبر 528025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.