بررسی ابهامات مراسم راهپیمایی اربعین در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی ابهامات و نحوه تمهیدات مراسم راهپیمایی اربعین در این کمیسیون خبر داد.

روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص در نشست روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این نشست که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، ناجا، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، ستاد اربعین، وزارت راه، سازمان صداوسیما، وزارت امور خارجه و هلال احمر صورت گرفت گزارشی از برگزاری پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ و نقاط و قوت ضعف در جریان این سفر بررسی شد.

وی افزود: معاون امنیتی وزیر کشور گزارشی از روند تلاش‌هایی که تمامی دست‌اندرکاران برای برگزاری این مراسم داشتند در جلسه کمیسیون ارائه داد و نمایندگان عضو کمیسیون نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند لذا موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین با تلاش‌های جدی همه دست‌اندرکاران همراه بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور تاکید کرد: ابهاماتی درباره باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی، قیمت بلیط هواپیما و موضوعات حوزه واکسن و آزمایش PCR و خدمات رسانی زائران در فرودگاه‌ها و مرزها و همچنین میزان سهمیه ایران برای اعزام زوار که متغیر شد، وجود داشت.

نجابت ادامه داد: نکاتی درباره این ابهامات از سوی مسئولان ذیربط حاضر در جلسه ارائه شد که پاره‌ای از آن قانع کننده بود اما جمع بندی کمیسیون این بود که انتظار بیشتری از مسئولان برای پیگیری و رسیدگی به آن داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین ۱۴۰۰ علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته هماهنگی‌ها مطابق انتظار نبود و پیگیری‌های بعدی را در این خصوص خواهیم داشت تا اگر در آینده مورد مشابهی ایجاد شد اولویت اصلی خدمت رسانی دقیق و درست مبتنی بر شفافیت به زائران اباعبدالله (ع) باشد.

کد خبر 528019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.