تیرباران خودروی پلیس تهران

گروگانگیری همسر صیغه‌ای، بازداشت کلاهبردار ۸۰ میلیاردی، راز تابوت مومیایی در مراغه، قاتل دهدشتی زیر چوبه دار رفت اما اعدام نشد، تیرباران خودروی پلیس تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، مرد جوان وقتی متوجه شد همسر موقتش دیگر قصد ادامه زندگی با او را ندارد، در اقدامی عجیب او را گروگان گرفت و در مقابل آزادی‌اش درخواست ۳۰۰ میلیون تومان کرد. شامگاه جمعه ۱۶ مهر پسر جوانی وحشت‌زده با پلیس تماس گرفت و گفت: همسر صیغه‌ای مادرم او را گروگان گرفته و برای آزادی او ۳۰۰ میلیون تومان خواسته است.

به دنبال اعلام این گزارش تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز تشکیل شد و به دستور بازپرس جنایی راهی محل حادثه در حصارک کرج شدند. با توجه به اینکه گروگان در خانه مرد مسلح بود با کمک پسر جوان، خانه وی شناسایی شد و تیم ویژه محل را تحت محاصره قرار دادند. بدین ترتیب در عملیاتی غافلگیرانه با ورود به خانه متهم در کمتر از چند دقیقه زن جوان از چنگ متهم رها و مرد مسلح نیز دستگیر شد.

متهم ۳۵ ساله بلافاصله به اداره آگاهی منتقل و در بررسی سوابق وی مشخص شد که دارای سوابق متعدد کیفری از جمله خرید و فروش اسلحه بوده است. وی در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به جرم خود گفت: حدود یک سال قبل با این زن در فضای مجازی آشنا شدم او بعد از مرگ همسرش، با پسرش زندگی می‌کرد. وقتی بیشتر او را شناختم، عاشقش شدم حتی به خاطرش همسرم را طلاق دادم تا بتوانم با او ازدواج کنم. اما به من گفت مدتی عقد موقت باشیم و اگر با هم کنار آمدیم، عقد دائم کنیم اما بعد از چند ماه و با پایان یافتن مدت صیغه، او دیگر حاضر به زندگی با من نشد و گفت که تو خلافکاری و من نمی‌توانم با تو زندگی کنم. در صورتی که من در این مدت کلی برایش هزینه کرده بودم.

خیلی اصرار کردم تا شاید راضی شود و با من ازدواج کند اما وقتی متوجه شدم تصمیمش برای جدایی جدی است، او را گروگان گرفتم و از خانواده‌اش خواستم برای آزادی او ۳۰۰ میلیون تومان به من بدهند. در واقع می‌خواستم پول‌هایی که در این مدت برایش خرج کرده بودم را پس بگیرم. این زن باعث شد من زن اولم را طلاق بدهم؛ او زندگی‌ام را نابود کرد.

زن جوان نیز درباره ادعاهای مرد گروگانگیر گفت: وقتی متوجه شدم او دارای سابقه کیفری بوده و خلافکار است، دیگر حاضر نبودم با او زندگی کنم اما وقتی به او گفتم ناگهان عصبانی شد و با اسلحه‌ای که در خانه‌اش داشت، مرا تهدید کرد بعد هم به پسرم زنگ زد و گفت باید ۳۰۰ میلیون پول بدهی تا مادرت را رها کنم. پس از اعتراف‌های مرد گروگانگیر، او به اتهام آدم‌ربایی با سلاح گرم به زندان منتقل شد و پرونده‌اش در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

بازداشت کلاهبردار ۸۰ میلیاردی در تهران

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که با تبلیغ ساخت کابینت و کمد دیواری اقساطی در فضای مجازی، ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

شهرام سلطانی اظهار کرد: با ارجاع پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، مال باخته دعوت و اظهار کرد، قصد خرید و نصب کابینت و کمد دیواری در منزل خود را داشته که با مراجعه به سایت‌های فضای مجازی با شخص آگهی دهنده آشنا و پس از تفاهم با واریز مبلغی به عنوان بیعانه مقرر شد فعالیت خود را آغاز کند. متعاقب این موضوع متهم به محل سکونتش مراجعه و ضمن اندازه گیری و انجام بخش کوچکی از کار، به بهانه خرید تجهیزات مورد نیاز، مبلغ ۷۰ میلیون ریال دریافت کرده است. پس از واریزی وجوه دیگر متهم پاسخگوی تماس‌های تلفنی نبوده و برای ادامه کار مراجعه نکرده است.

وی افزود: در بررسی‌های پلیسی، هویت متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم پس از انتقال به این پایگاه به هفت فقره جرم مشابه دیگر معترف شد، کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. متهم طی قرار تأمین مناسب روانه زندان شد و تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.

راز تابوت مومیایی در مراغه برملا کرد

فرمانده انتظامی مراغه گفت: ۲۴۳ قلم بدل عتیقه از یک روستا در این شهرستان کشف و ضبط شد و کلاهبرداران تحت تعقیب قرار گرفتند.

گنج تقلبی در مراغه کشف شد. متهمان با استفاده از این گنج‌ها کلاهبرداری می‌کردند. این گنج‌ها از گچ ساخته شده است. سودجویان از طریق فروش این گنج‌ها از افراد ساده لوح پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. در پرونده گنج تقلبی ۲ کلاهبردار شناسایی شده‌اند که اکنون تحت تعقیب قرار دارند.

سرهنگ توحید فارسی افزود: این اشیا از روی آثار و تندیس‌های دوره‌های هخامنشی و ساسانی کپی‌برداری شده و با گچ ساخته شده است. به گفته وی سازندگان این اشیای تقلبی به صورت ماهرانه و با پاشیدن رنگ طلایی، تلاش کرده‌اند تا جنس اشیا را برنزی جلوه دهند.

وی با اشاره به اینکه سودجویان از طریق فروش این اشیا از افراد ساده لوح پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند، اظهار کرد: از این محل تابوت مومیایی تقلبی نیز کشف و ضبط شد. در این رابطه دو کلاهبردار شناسایی شده‌اند که اکنون تحت تعقیب قرار دارند.

قاتل دهدشتی زیر چوبه دار رفت اما اعدام نشد

با وساطت دادستان کهگیلویه حکم قصاص قاتل ۲۹ ساله دهدشتی از پای چوبه دار، به تعویق افتاد. در حالی که خانواده قاتل ناامید پشت درب زندان در انتظار تحویل جنازه فرزندشان بودند با وساطت دادستان کهگیلویه، مسئولان زندان یاسوج، متنفذان و بزرگان، خانواده مقتول با روح بلند و سخاوتمندانه شأن این حکم را به تعویق انداختند.

عبدالله سعادتیان افزود: فروردین سال ۱۳۹۸ جوانی در درگیری روستای برج علیشیر کهگیلویه جوان دیگری را به قتل رساند که پس از این حادثه قاتل دستگیر و روانه زندان می‌شود.

وی ادامه داد: پس از گذراندن مراحل قانونی، اسفند ماه سال ۹۹ حکم قصاص در دیوان عالی کشور صادر و به تأیید رئیس قوه قضائیه رسید.

دادستان کهگیلویه گفت: زمان و اجرای حکم قصاص امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در محوطه داخلی زندان یاسوج تعیین شد و در حالی که تنها چند دقیقه به اجرای حکم باقی مانده بود، با سخاوت در خواست‌ها پذیرفته شد و این حکم به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: قبلاً یک بار دیگر هم فرصت پنج ماهه‌ای از خانواده مقتول گرفته شد.

وی از خانواده مقتول که با پا در میانی بزرگان و منتفذان طوایف این حکم را به تعویق انداختند به صورت ویژه تشکر و قدردانی کرد.

تیرباران خودروی پلیس تهران

سرهنگ «حسین معصوم زاده» با اعلام این خبر گفت: در اجرای نیابت قضائی توسط مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در خصوص جلب و دستگیری عوامل تیراندازی به سمت خودرو پلیس راهور در تهران بزرگ، دو متهم در خادم آباد شهریار مورد شناسایی قرار گرفته و تحت تعقیب و مراقبت پلیس قرار گرفتند.

با شناسایی مخفیگاه دو متهم فراری، با هماهنگی مقام قضائی، مأموران انتظامی تهران بزرگ و غرب استان تهران در عملیاتی مشترک در منزلی در خادم آباد شهریار، هر دو نفر را با رعایت قانون بکارگیری سلاح دستگیر کردند که در جریان دستگیری یکی از متهمان با تمرد و درگیری با مأموران انتظامی، قصد داشت متواری شود که در محل دستگیر شد.

در بازرسی از منزل متهمان، تعداد یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه هشت عدد فشنگ و یک کیلو و۷۲۰ گرم هروئین و ۶۲۳ گرم شیشه و یک عدد جلیقه ضد گلوله کشف شد. با توجه به نیابت قضائی، متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده، تحویل مأموران انتظامی تهران بزرگ شدند.

کد خبر 527912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.