جشنواره کودک تپش دوباره‌ای به قلب سینمای کودک می‌بخشد

کارگردان فیلم «اشکنه» گفت: جشنواره فیلم کودک تنها نقطه امیدی است که باعث می‌شود تپش قلب سینمای کودک که گاهی به شماره می‌افتد جان بگیرد. تنها امید فعالان این حوزه، نمایش فیلم‌هایشان در این جشنواره است به نحوی که مخاطب خاص و عام آن را تماشا کرده و فیلم را به چالش بکشند.

وحید پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فیلم «اشکنه» فانتزی و رئال است و تلاش چهار کودک برای فراهم کردن یک وعده غذایی برای یک توریست را به نمایش می‌گذارد. این فیلم در منطقه لنجان اصفهان و شهرهای باغ بهادران، زرین شهر و تعدادی از روستاهای این منطقه ساخته شده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کارهایی که تا کنون انجام داده‌ام در حوزه کودک بوده و هدف از ساخت فیلم «اشکنه» نیز این بود که فضای کودکانه و برخی از ارتباطاتی که به بین کودکان از بین رفته و یا کمتر دیده می‌شود در محیطی شاد، فانتزی و سرگرم کننده به نمایش گذاشته شود و بتواند مخاطب را در زمان تماشای فیلم از فضای روزمرگی خارج کرده و فضای خیال انگیزی را برای او ترسیم کند.

کارگردان فیلم «اشکنه» گفت: اکنون وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست، به ویژه در زمینه اقتصادی؛ به دلیل اینکه از سینمای کودک حمایت کمی صورت می‌گیرد، تهیه کنندگان استقبال چندانی از فیلم‌های کودک ندارند.

پاکزاد اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، تهیه کنندگان خصوصی نیز فقط به گیشه اهمیت می‌دهند. پیش از این کانون پرورش فکری کودکان هزینه می‌کرد تا فیلم خوبی بسازد که بچه‌ها با تماشای آن رشد کرده، با دنیا ارتباط بهتری برقرار کنند و آگاهی آنان افزایش یابد، اما اکنون تهیه کنندگان در ابتدا که فیلمنامه را می‌بینند، به دنبال بازگشت سرمایه خود هستند.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک تنها نقطه امیدی است که باعث می‌شود تپش قلب سینمای کودک که گاهی به شماره می‌افتد جان بگیرد. تنها امید فعالان این حوزه، نمایش فیلم‌هایشان در این جشنواره است؛ به نحوی که مخاطب خاص و عام آن را تماشا کرده و فیلم را به چالش بکشند.

کارگردان فیلم «اشکنه» با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره نسبت به چهار دوره گذشته و با وجود ویروس کرونا به خوبی در حال برگزاری است و لازم است از برگزار کنندگان آن تشکر کرد، گفت: در این فیلم آقایان منصور گماری، سجاد رضایی، محمد رنجکش و پوریا رستمی و خانم‌ها زهرا فدایی، زینت کنجکاو و هستی حیدریان ایفای نقش کرده و نازنین جلالی فر مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان بوده است. همچنین صادق داوری مدیر تصویربرداری، مجتبی حبیب الهی مدیر صدابردار و مهدی دهقان تدوینگر فیلم بوده‌اند.

کد خبر 527881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.