رونق دوباره بافت‌های شهری نیازمند تدوین برنامه‌‎ای مدون است

یک کارشناس شهرسازی گفت: فراهم آوردن بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌های شهری به منظور رونق کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و باید حتما برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه از راهکارهای مطرح در توسعه شهر است که تهیه آن باید به دست کارشناسان خبره و با تجربه سپرده شود و اجرای آن را مدیران شهری با همت به دست بگیرند.

وی افزود: نیاز است منابع مالی در نظر گرفته برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری در اسرع وقت در اختیار مجریان طرح قرار بگیرد تا برنامه‌های شهری به درستی و در زمان مناسب خود اجرایی شود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است کارشناسانی خبره در حوزه شهرسازی، برنامه ریزی شهری و اقتصاد در تمامی فرآیندهای اجرای پروژه حضور داشته باشند تا روند اجرای طرح با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری انجام بگیرد.

مؤمنی تاکید کرد: به منظور به سرانجام رسیدن طرح‌ها و برنامه‌های شهر نیاز است رونق شهری به عنوان یک هدف والا مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهر قرار بگیرد، در این راستا نیاز است کسب و کارهای شهری تقویت و نقاط ضعف دستیابی به اقتصادی پویا و پایدار در شهرها برطرف شود.

وی ادامه داد: فراهم آوردن بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌های شهری به منظور ایجاد کسب و کارها اهمیت زیادی دارد و باید حتماً برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام شود.

این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: شهروندانی که در بافت‌های فرسوده شهر زندگی می‌کنند از دریافت برخی خدمات شهری محروم هستند لذا نیاز است به منظور بازگرداندن حیات، نشاط و پویایی پروژه‌های مشارکتی در این گونه بافت‌ها اجرایی و مدیریت شهری چنین رویکردی را در اولویت خودش قرار دهد تا کیفیت زندگی شهری و پویایی اقتصادی محقق شود.

مؤمنی گفت: اجرای پروژه‌های مشارکتی در تمامی نقاط و مناطق شهر باید مورد توجه باشد اما این مهم در برخی مناطق از جمله بافت‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده به دلیل نبود بسترهای لازم باید بیشتر مورد توجه باشد لذا نیاز است مدیریت شهری جدا توجه ویژه‌ای نسبت به به این مناطق داشته باشد.

وی افزود: توجه به این مناطق و اجرای طرح‌های محرک توسعه و پروژه‌های مشارکتی در آنها تنها در بازه‌های زمانی مشخص و تعیین شده ممکن نمی‌شود بلکه نیاز است برنامه مدون و تعیین شده‌ای برای این مناطق در نظر گرفته شود تا در روندی منظم این مناطق زمینه ساز ایجاد رونق در شهر باشند.

کد خبر 527871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.