مخالفت بهزیستی با ایجاد مدارس ویژه کودکان کار

‌معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین شیوه‌نامه دانش‌آموزی برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل مددجویان خبر داد و گفت: معتقدیم با راه‌اندازی سامانه دانش‌آموزی که در آن اطلاعات تمام دانش‌آموزان درج شود مددکاران می‌توانند وضعیت دانش‌آموزان تحت پوشش را رصد کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آمار دانش‌آموزان معلول یا تحت پوشش بهزیستی که بازمانده از تحصیل هستند، گفت: در سال ۹۹ دانش‌آموزانی هم در حوزه توانبخشی و هم در حوزه اجتماعی به دلیل فقر از تحصیل بازماندند و از سوی دیگر در بین معلولان بخشی از آن‌ها به دلیل آموزش‌پذیر نبودن یا عدم دسترسی به نظام مناسب برای آن‌ها یا عدم مناسب‌سازی مدارس بازمانده از تحصیل شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در شرایط کرونا برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن آن‌ها شیوه‌نامه دانش‌آموزی را تدوین کردیم که در آن به کمک تأمین هزینه آموزشی، مشاوره تحصیلی و هزینه ایاب و ذهاب مشکلاتشان برطرف شد از سوی دیگر با کمک بنیاد مستضعفان و خیرین، تعداد هشت هزار تبلت در اختیار معلولان خارج از مراکز تحت پوشش این سازمان قرار دادیم تا از طریق آموزش مجازی تحصیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اگر مناسب‌سازی مدارس حل شود و هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها تأمین شود مشکل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان تحت پوشش نیز رفع می‌شود، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم ما مخالف ایجاد مدارس خاص برای کودکان کار هستیم و معتقدیم آن‌ها نیز باید همچون سایر کودکان به شبکه بزرگ آموزشی مدارس عادی متصل شوند.

مسعودی فرید در پایان افزود: ما معتقدیم با مدل راه‌اندازی سامانه دانش‌آموزی که در آن اطلاعات تمام دانش‌آموزان درج شود، مددکاران می‌توانند وضعیت دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان را رصد کرده و برای رفع مشکلاتشان تدبیری بیاندیشند.

کد خبر 527859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.