جشنواره فیلم، کودکان را با دنیای هنر و خیال آشتی می‌دهد

کارگردان فیلم «در میان صخره‌ها» گفت: جشنواره برای فیلمسازان افق دیدی است تا فیلم‌های خود را برای نمایش در آن تولید کنند و نقطه قوتی است که در شروع هر کار به فیلمسازان انگیزه می‌دهد، می‌تواند کودکان و نوجوانان را برای ورود به دنیای سینما آماده کرده و مخاطب کودک را با دنیای خیال و هنر آشتی دهد.

مختار عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در داستان فیلم «در میان صخره‌ها»، یک خواهر و برادر چوپان گله خود را به کوه می‌برند و با ماجرایی رو به رو می‌شوند. کودک و یا حتی بزرگسالان با تماشای این فیلم مفاهیم جدیدی را یاد گرفته و در عین حال با برخی سنت‌ها و خرافات که شخصیت‌های فیلم با آن درگیر خواهند شد نیز آشنا می‌شوند.

وی افزود: جسارتی که دو نقش اصلی این فیلم دارند مثال‌زدنی است و می‌تواند الگوی خوبی برای تماشاگر باشد. در این فیلم پسربچه به نوعی شرایط را مدیریت می‌کند و عملکرد او بسیار بزرگ‌تر از سن خود است که می‌تواند حتی برای بزرگسالان نیز جذابیت‌هایی داشته باشد. این فیلم در شهرستان لردگان فیلمبرداری شده است.

در ایران به اندازه کافی به سینمای کودک اهمیت داده نمی‌شود

کارگردان فیلم «در میان صخره‌ها»، گفت: سینمای کودک ایران در مقایسه با سایر کشورها وضعیت مناسبی ندارد و به اندازه کافی به آن اهمیت داده نمی‌شود، بخشی از این موضع ناشی از کم توجهی مسئولان به این ژانر سینما و بخشی از آن به افول سال‌های اخیر سینما مربوط است؛ به طوری که مخاطب و همچنین کودکان به جای سینما به رسانه‌های خانگی روی آورده‌اند. به طور کلی سیاست گذاری اشتباه در سینمای کودک منجر به افول آن شده است.

وی با انتقاد از اینکه جشنواره کودک فقط برخی از سال‌ها در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: سال‌های گذشته بسیاری از افراد برای بازدید از اصفهان در جشنواره شرکت می‌کردند، در حالی که شیوع ویروس کرونا در کل کشور هنوز مدیریت نشده است، جشنواره فجر در تهران برگزار می‌شود، اما جشنواره کودک برای دومین بار با شرایط ویژه کرونایی در اصفهان برگزار می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای فیلمسازان افق دیدی است تا فیلم‌های خود را برای نمایش در آن تولید کنند و نقطه قوتی است که در شروع هر کار به فیلمسازان انگیزه می‌دهد، همچنین می‌تواند کودکان و نوجوانان را برای ورود به دنیای سینما آماده کرده و مخاطب کودک را با دنیای خیال و هنر آشتی دهد.

کد خبر 527845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.