امدادرسانی ۲۴ تیم به آسیب دیدگان زلزله در اندیکا

مدیرعامل سازمان هلال‌احمر خوزستان گفت: ۲۴ تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین‌لرزه هستند. به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و حتی نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها تیم‌های امدادرسان با سختی‌های فراوان مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خدادادی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در مورد زلزله‌های چند روز اخیر در مناطق روستایی و عشایری شهرستان اندیکا اظهار کرد: ۲۴ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین‌لرزه هستند. به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و حتی نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها تیم‌های امدادرسان با سختی‌های فراوان مواجه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: یک هزار و ۵۸۷ نفر تاکنون مورد امدادرسانی قرار گرفته و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال و یا به‌صورت سرپایی درمان شدند.

وی تصریح کرد: مشکلات نتوانسته است تاکنون مانع ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از این زمین‌لرزه‌ها شود و نجات گران جمعیت هلال‌احمر در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب‌دیده از جمله چادر، پتو، موکت، نایلون پوششی، مواد غذایی شامل (برنج، حبوبات، کنسرو، قند و شکر، چای) اقلام بهداشتی، کلمن، والور، ست ظروف و فانوس هستند.

خدادادی افزود: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط فصلی و آب و هوایی درصدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال‌احمر و جلب حمایت خیران گرامی و سایر مجموعه‌های حمایتی، شرایط مناسب‌تری را برای خانوارهای آسیب‌دیده فراهم کرده و تجهیزات گرمایشی برای فصل سرما تهیه کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

کد خبر 527835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.