آغاز بزرگترین پژوهش چک در خصوص بی‌خانمانی

گروهی از محققان اهل پلزن، کلانشهری در جمهوری چک به منظور بررسی مسئله بی‌خانمانی به انجام مصاحبه با ۲۸۲ شهروند بدون مسکن و ۷۵۴ نفر از سایر اعضا جامعه پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان اهل پلزن نیازها و انتظارات افراد بی‌خانمان شهر را مورد مطالعه قرار دادند و ادعا کردند که با بررسی همزمان انتقادهای افراد بدون مسکن و سایر اعضا جامعه، بزرگترین تحقیق جمهوری چک تا به امروز در این زمینه را انجام داده‌اند. هدف اصلی این افراد دستیابی به وجه مشترک بین دو گروه و راه‌حل‌هایی بود که توسط افراد مورد مطالعه ارائه می‌شد. پژوهشگران دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه West Bohemia در پلزن تحت حمایت مقامات شهر و اساتید برتر دانشگاه به انجام مطالعات جدید در مورد بی‌خانمانی پرداختند به این امید که چاره‌ای برای پایان این بحران بیابند.

در تحقیقات فوق از افراد بی‌خانمان خواسته شد شرایط زندگی خود را شرح دهند و به بیان نیازها و انتظاراتشان از مقامات شهری بپردازند. علاوه بر این، محققان در نظر داشتند از نحوه گذراندن ساعات شبانه روز خود، خواه به صورت انفرادی یا در جمع خانواده اما در فضاهای عمومی باخبر شوند.

محققان در مصاحبه با سایر شرکت‌کنندگان صاحب خانه که در مجموع ۷۵۴ نفر از افراد مورد مطالعه را تشکیل می‌دادند، متوجه شدند که بیش از ۸۰ درصد این افراد خواهان مداخله دولت برای ایجاد محل امن یا تخصیص مسکن مقرون به صرفه به افراد بی‌خانمان بودند. ۶۹ درصد از جمعیت بی‌خانمان نیز از تمایل خود برای تغییر وضعیت زندگیشان سخن به میان آورده و خواهان ارائه خدمات بیشتر از سوی مقامات ارشد شهر شده بودند.

حدود ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان بی‌خانمان خواهان دسترسی به مکان‌هایی امن بودند تا در طول روز به استراحت، گرم کردن غذا و دوش گرفتن در آنجا بپردازند حال آنکه ۶۳ درصد نیز از نیاز خود به غذایی گرم در روزهای سرد زمستانی سخن گفته بودند.

بیشترین نیازی که توسط اغلب افراد بی‌خانمان، یعنی چیزی حدود ۸۵ درصد بیان شد، نیاز به سرویس‌های بهداشتی مناسب برای دوش گرفتن در طول روز بود. زنان نیز در این میان خواهان دسترسی به فضایی اختصاصی برای استراحت و گذراندن اوقات خود در میان افراد هم‌جنس بودند.

جالب است بدانید که ۵۴ درصد از سایر شرکت‌کنندگان، یعنی افراد داری منزل ادعا کرده بودند که حاضر به مشارکت در حل بحران مسکن برای افراد بی‌خانمان هستند و ۹۱ درصد نیز از گرایش خود به ایجاد مکان‌هایی امن برای سکونت دادن به این جوامع خبر داده بودند.

کد خبر 527832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.