اسلامی: تولید برق نیروگاه اتمی از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است

رییس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه ساخت نیروگاه شماره ۲ و سه اتمی بوشهر به دلیل کمبود سرمایه به تاخیر افتاده است، گفت: تولید برق نیروگاه شماره یک بوشهر از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی درباره سهم انرژی هسته‌ای در تأمین برق کشور، اظهار کرد: اکنون در حال تهیه یک سند راهبردی هستیم تا میزان و سهم برق هسته‌ای را در سبد برق کشور تعریف کنیم و طبق مطالعات اولیه ما تا هشت هزار مگاوات می‌توانیم هدف‌گذاری داشته باشیم.

وی افزود: افزایش تولید برق هسته‌ای در جبران کمبود برق کشور مؤثر خواهد بود هرچند برق هسته‌ای دیر بازده بوده و احداث نیروگاه‌های هسته‌ای زمان‌بر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر، افزود: نیروگاه شماره یک در حال تولید است و تولید برق آن از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و نیروگاه شماره دو و سه نیز با وجود آنکه در دست ساخت هستند اما از زمان‌بندی هدف‌گذاری شده عقب مانده‌اند؛ لذا امیدواریم بتوانیم با حل مشکلات مالی آن تاخیرات را جبران کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا حرکت به سمت تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای و فاصله از انرژی‌های آبی و فسیلی توأمان در حال انجام است.

کد خبر 527823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.