برگزاری ۱۰۰ برنامه جنبی در جشنواره فیلم کودک

مدیر اجرایی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، گفت: همزمان با جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۱۰۰ رویداد جنبی نیز در شهر برگزار می‌شود که اجرای ۶۰ رویداد به عهده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و معاونت‌های فرهنگی مناطق است.

ایمان حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از دوره سی و یکم، جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با رویکرد «جشنواره برای همه کودکان» برگزار شد، اظهار کرد: در هر دوره اقدام ویژه‌ای برای تحقق این رویکرد انجام شده که توزیع تبلت میان دانش‌آموزان کم‌بضاعت در دوره گذشته با این هدف بود.

وی با بیان اینکه در این دوره به چند شکل مختلف برای تحقق شعار جشنواره گام برداشته شده است، افزود: همزمان با اکران فیلم‌های حاضر در جشنواره از طریق سینما و پلتفرم‌های نمایش آنلاین، این فیلم‌ها به وسیله سینما سیار نیز هرشب در یکی از مناطق کم‌برخوردار اکران می‌شود؛ این اتفاق در دوره‌های پیشین نیز می‌افتاد که فیلم‌های خاطره‌انگیز اکران می‌شد، اما در جشنواره امسال یکی از این فیلم‌های جشنواره اکران می‌شود.

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، تصریح کرد: در جشنواره امسال نیز تعدادی از فیلم‌ها برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده و نابینایان و ناشنوایان می‌توانند در سانس‌هایی از سینما ساحل این فیلم‌ها را ببینند.

وی با بیان اینکه کودکان بستری در بیمارستان امام حسین (ع) نیز همچون سال‌های گذشته همراه جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان خواهند بود، اضافه کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بازی‌های فکری و دفترچه‌های مشق با تصویر شهید علی لندی میان کودکان کار و کودکان محلات کم‌برخوردار شهر توزیع خواهد شد.

حجتی گفت: غرفه‌های کودک و نوجوان از امروز در چهارباغ عباسی فعال شده‌اند و علاوه بر آن و همزمان با جشنواره، ۱۰۰ رویداد جنبی نیز در شهر برگزار می‌شود که اجرای ۶۰ رویداد به عهده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و معاونت‌های فرهنگی مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری جشنواره نیز ویژه برنامه تلویزیونی شبکه دوم سیما از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه با عنوان «با ما بیا جشنواره» با اجرای گروه هنری عمو مهربان پخش می‌شود.

کد خبر 527812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.