ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

طرح بالا بردن امنیت حمل و نقل عمومی در لیورپول، توجه به تغییرات اقلیمی در نوریچ، حمایت داوطلبی از مسابقات فوتبال زنان در ساوتهمپتون، آغاز پروژه آزمایشی اذان مساجد در کلن، خداحافظی با خودروهای بنزینی در اسلو و دسترسی به غذای خوب در منچستر عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام شورای شهر لیورپول ۲۷۰ هزار پوند اعتبار جدید توسط پلیس مرسی ساید برای سرمایه گذاری در ایجاد امنیت بیشتر برای زنان در شبکه حمل و نقل منطقه لیورپول تأمین شده است.

پس از همکاری پلیس با شورای شهر لیورپول و مشارکت در پروژه امنیت سفر از سوی شورا که به رفع ترس‌های زنان از سفر در داخل و خارج از مرکز شهر، به ویژه در شب، پرداخته است، این پول از صندوق خیابان‌های امن که از سوی دولت تأمین می‌شود، تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد این طرح پس از یک نظرسنجی که توسط کمیسر پلیس انجام شد، نشان داد که ۵۴ درصد از زنان هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مرسی ساید در شب احساس ناامنی می‌کنند و تقریباً ۴۲ درصد از استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی در روز نگران بودند.

همچنین مشورت گسترده با ذی‌نفعان، گروه‌های دانشجویی و جوانان و دیگر کسانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، نشان داد که ترس از استفاده از وسایل نقلیه عمومی پس از قتل فجیع در یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که شهر را در بهت فرو برد، افزایش یافته است.

بودجه جدید برای بهبود پوشش دوربین‌های مدار بسته به ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس در مرکز شهر، ایجاد نقاط کمک و اتصال آنها به اتاق‌های کنترل پلیس و پیوندهای بهتر با خدمات اضطراری استفاده می‌شود. مراکز حمل و نقل عمومی در هر یک از ایستگاه‌های اتوبوس نیز برای هر کسی که احساس آسیب پذیری می‌کند، به فضاهای امن تبدیل می‌شود.

رانندگان اتوبوس، کارکنان ایستگاه اتوبوس و رانندگان تاکسی برای درک بهتر و دانستن نحوه جلوگیری از خشونت جنسی، آموزش خواهند دید. این آموزش آنها را قادر می‌سازد تا به نحوی عمل کنند که مسافران احساس امنیت کنند.

این اعتبار همچنین برای راه اندازی یک سرویس پیامکی، مخصوصاً توسط جوانان، برای گزارش ناامنی‌ها و کمک به شناسایی مجرمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین یک منبع آموزشی جدید در حداکثر ۷۰ مدرسه در سراسر لیورپول، قرار است که آگاهی از آزار و اذیت جنسی را افزایش دهد.

این بودجه همچنین برای افزایش حضور پلیس با لباس‌های متحدالشکل در شبکه حمل و نقل، استفاده از واحد سیار پلیس در مناطق حساس و در مواقعی که زنان احساس ناامنی می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس آتش‌نشانی و نجات مرسی ساید همچنین با هدایت خودروهای آتش‌نشانی خود در مواقع اضطراری و در هر ناحیه‌ای که مشکلی دارد از طریق سرویس پیامکی به منظور اطمینان خاطر بیشتر، از این کمپین حمایت می‌کند.

امیلی اسپورل، رئیس مرکز پلیس مرسی ساید در این خصوص گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ زن در سراسر مرسی ساید به نظرسنجی عمومی در مورد احساس امنیت خود پاسخ دادند. پاسخ‌های آنها نشان داد که بیشتر زنان نسبت به هر منطقه یا مکانی در منطقه، با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شب، احساس ناامنی می‌کنند. هیچکس نباید برای استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی ما نگران یا ترسیده باشد. ما به دقت به صدای آنها گوش می‌دهیم و این پیشنهاد به طور خاص برای پاسخ به نگرانی‌های آنها ایجاد شده است.

ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

وی ادامه داد: با این بودجه می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیر و بلندمدت را سریعاً ایجاد کنیم که امیدوارم تغییرات واقعی را همراه داشته باشد. ما می‌خواهیم زنان با استفاده از شبکه حمل و نقل احساس امنیت کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای که باعث نگرانی آنها شود اطمینان حاصل کنند که می‌توانند سریع و آسان آن را گزارش دهند و شخصی در دسترس است که برای پاسخگویی مؤثر آموزش دیده است.

استیو روترام، شهردار منطقه لیورپول نیز با اشاره به این طرح اظهار کرد: قتل گذشته، موج‌های تکان‌دهنده‌ای را در سراسر کشور به راه انداخت و بحث مهمی را در مورد ایمنی زنان و دختران در اماکن عمومی برانگیخت. چه به منظور استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شب، و چه به منظور بیرون رفتن برای دویدن یا فقط پیاده روی در خانه باشد، اغلب زنان احساس می‌کنند که نمی‌توانند کارهایی را که مردان آنها را بدیهی می‌دانند انجام دهند، زیرا خطری برای امنیت آنها ایجاد می‌کند.

وی گفت: من با پلیس مرسی ساید و دیگر ارگان‌های مرتبط کار خواهم کرد تا حمل و نقل عمومی و خیابان‌های شهر امن ترین مکان ممکن برای زنان باشد.

عبدالقادر، عضو شورای شهر لیورپول، گفت: همه باید در شبکه حمل و نقل عمومی خود احساس امنیت کنند و این نگران کننده است که بخش زیادی از زنان احساس ناامنی کنند. این بودجه گامی در جهت صحیح برای رفع نگرانی‌های آنها و اعمال اقداماتی است که باعث افزایش آگاهی در بین کارکنان حمل و نقل، بهبود دوربین‌های مدار بسته و تسهیل گزارش دادن در هنگام نگرانی‌ها می‌شود. به ویژه با توجه به قتل تکان‌دهنده سارا اورارد که همه ما را ناراحت کرده است، این کار واقعاً مهم است.

«سارا اورارد» مدیر بازاریابی یک آژانس رسانه‌های دیجیتال بود که چندی پیش به شکل فجیعی به قتل رسید. قتل او موجی از اعتراض را در انگلیس به همراه داشت.

ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

نوریچ؛ توجه به تغییرات اقلیمی

با اعلام شورای شهر نوریچ قرار است بار دیگر برنامه‌های اقلیمی را در اولویت کار این شورا قرار گیرد.

در واقع قرار است در جلسه چهارشنبه این شورا از اعضای کابینه خواسته شود از برنامه توجه به تغییرات اقلیمی حمایت کنند که تا سال ۲۰۴۵ انتشار کربن در سطح شهر به صفر برسد. این یعنی این طرح قصد دارد پنج سال جلوتر از هدف قبلی که در ۲۰۵۰ تعیین شده بود از تغییرات اقلیمی جلوگیری کند.

در همین خصوص شورای شهر در پیشبرد دستور کار کنترل آب و هوا مؤثر بوده و مفتخر است که کمیسیون آب و هوایی شورای شهر نورویچ جدیداً آغاز به کار کرده است.

آلن واترز، رئیس شورای شهر نوریچ در این خصوص اظهار کرد: هدف بسیار سریع برای دستیابی به انتشار کربن صفر در سراسر شهر، گامی بلندپروازانه است که فوریت‌های اضطراری آب و هوا را تشخیص می‌دهد.

وی افزود: انتشار گازهای گلخانه‌ای از زمان تعیین سطح اولیه ما در سال ۲۰۰۷، ۵۲.۹ درصد کاهش یافته است و بسیار مهم است که این حرکت در سال‌های آینده حفظ شود. این زمان بسیار مهمی برای انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است. چیزی که برای شورای شهر در اولویت قرار دارد و همچنین تمرکز اصلی شهر در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده است.

رئیس شورای شهر نوریچ تصریح کرد: شورای شهر به عنوان یک مقام محلی سال هاست که در زمینه اقدامات زیست محیطی پیشرو است. این یکی از اولین نمونه‌هایی بود که ردپای کربن خود را در شهر و در سال ۲۰۰۷ محک زد و از آن زمان میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ۷۰ درصد کاهش داد. هدف خود شورا برای دستیابی به کربن صفر خالص برای سال ۲۰۳۰ تعیین شده است.

ساوتهمپتون؛ حمایت داوطلبی از فوتبال زنان

صفحه شورای شهر ساوتهمپتون از افراد علاقمند به برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۲ زنان خواست برای قرار گرفتن در امور داوطلبی اعلام آمادگی کنند. در این اطلاعیه آمده است: یوفا و فوتبال فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام کرده‌اند که هواداران می‌توانند از شانس تبدیل شدن به یکی از هزاران داوطلب حمایت کننده از یورو زنان یورو ۲۰۲۲ در انگلستان استفاده کنند و طرفداران فوتبال در ساوتهمپتون تشویق می‌شوند که برای حمایت از بازی‌هایی که در ورزشگاه سنت مری در ژوئیه آینده انجام می‌شود، درخواست دهند.

در اصل داوطلبان چهره‌های اصلی این مسابقه خواهند بود که به اجرای بازی کمک کرده و حمایت بیشتری از فوتبال زنان می‌کنند.از ایجاد فضای امن در داخل و خارج از ورزشگاه تا استقبال و کمک به هواداران، داوطلبان نقشی بزرگ در این مسابقات ایفا خواهند کرد.

این در حالی است که ورزشگاه سنت مری، ساوتهمپتون، بازی‌های مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۲ زنان را پنجشنبه ۷ ژوئیه ۲۰۲۲، دوشنبه ۱۱ ژوئیه و جمعه ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ میزبانی می‌کند.
این مسابقات از ۶ ژوئیه تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲ در ۱۰ ورزشگاه و ۹ شهر انگلستان از جمله ساوتهمپتون، برایتون و هوو، لندن، منچستر، میلتون کینز، روترهام، شفیلد، ترافورد و ویگان و لی برگزار می‌شود. بیش از ۷۰۰ هزار بلیط در دسترس خواهد بود، که پوشش گسترده‌ای از هر بازی مسابقات از طریق تلویزیون، رادیو و آنلاین به طور رایگان ارائه می‌شود.

اسپیروس واسیلیو، عضو کمیسیون جوامع، فرهنگ و میراث شورای شهر در این خصوص گفت: امسال سال بزرگی برای تب فوتبال یورو خواهد بود و ما واقعاً مشتاقانه منتظر استقبال از مسابقات یورو ۲۰۲۲ زنان در ساوتهمپتون در سال آینده خواهیم بود. چه فوتبال اشتیاق افراد داوطلب باشد یا خیر، شما به دنبال گسترش رزومه خود، ارتباط با جامعه محلی و ایجاد دوستان هستید.

وی ادامه داد: ساوتهمپتون یک شهر است که برای فوتبال افتخار است. مسابقات زنان یورو ۲۰۲۲ یک جشنواره واقعی فوتبال خواهد بود و ما انتظار داریم که به کمک داوطلبان شهر در سراسر جهان پر جنب و جوش و هیجان انگیز باشد. ما به عنوان یک شهر بندری عادت داریم که از جهان استقبال کنیم.

ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

کلن؛ آغاز پروژه آزمایشی اذان مساجد

شهرداری کلن آلمان اعلام کرد پخش اذان در بزرگ‌ترین مسجد این شهر در محله اهرنفلد کلن بین ساعات ۱۲ تا ۱۵ حداکثر به مدت پنج دقیقه امکان پذیر است. میزان بلندی صدای مؤذن بسته به موقعیت مسجد باید تنظیم شود. ساکنین محله اطراف مسجد باید از قبل در مورد اذان مطلع شوند.

در همین خصوص شهردار کلن گفته است این نشانه پذیرش متقابل دین و آزادی مذهب است که در قانون اساسی آلمان نیز تضمین شده است. قرار است پس از دو سال، مقامات شهر کلن در مشارکت با مجامع مساجد، تجارب خود را از این پروژه آزمایشی ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که آیا آن را ادامه بدهند یا خیر.

مسجد کلن توسط اتحادیه ترک اسلامی دیتیپ DITIB اداره می‌شود. این اتحادیه هنوز تصمیمی درباره چگونگی پخش اذان نگرفته است. تا کنون اذان فقط در خود نمازخانه و یا در میدان و محوطه مسجد شنیده می‌شد.

اتحادیه ترک اسلامی برای امور دینی "دیتیب" (DITIB) بزرگترین تشکیلات مسلمانان در آلمان است و مسجد مرکزی آن در شهر کلن واقع شده است. این مسجد دو سال پیش در سپتامبر ۲۰۱۸ توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، افتتاح شد و این امر مورد انتقاد سیاستمداران آلمانی قرار گرفت.

ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

اسلو؛ خداحافظی با خودروهای بنزینی

بررسی‌های شورای شهر اسلو نروژ حاکی از آن است که این شهر در حال آماده شدن برای خداحافظی با خودروهای بنزینی و دیزلی تا آوریل ۲۰۲۲ است.

بررسی‌های انجام شده مشخص می‌کند که آخرین خودروی بنزینی یا دیزلی جدید کشور نروژ در اوایل آوریل ۲۰۲۲ فروخته خواهد شد. قابل توجه اینکه زمان اعلام شده، از برنامه‌های دولت نروژ برای استفاده کامل از خودرو برقی سه سال جلوتر است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شورای اطلاعات ترافیک جاده‌ای نروژ به شورای شهر اسلو برای فروش ماهانه خودروهای جدید، آخرین خودروی موتور درون‌سوز این کشور قرار است آوریل سال آینده از نمایندگی خارج شود. نکته قابل توجه اینکه، زمان اعلام شده تقریباً سه سال از هدف دولت نروژ برای حذف کامل فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید جلوتر است.

طبق این گزارش، در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودروهایی که از هیچ نوع سیستم برق‌رسانی بهره نمی‌برند مانند خودروهای برقی باتری و خودروهای برقی هیبریدی قابل اتصال یا معمولی کمتر از ۱۰ درصد فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند.

همچنین از مجموع ۱۱۰ هزار و ۸۶۴ خودرو جدید فروخته شده، سهم خودروهای بنزینی ۴.۹۳ درصد و دیزل تنها ۴.۷۳ درصد بوده است. این میزان نسبت به سال قبل ۲۱ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است که در هشت ماهه اول آن خودروهای بنزینی و دیزلی بیش از ۲۵ درصد مجموع ۱۰۲ هزار و ۸۷۳ خودروهای فروخته شده را تشکیل می‌دادند.

به گفته «ثور اگیل برادلند» عضو شورای شهر اسلو این اعداد نشان‌دهنده پایان کار زودهنگام خودروهای معمولی با موتور درون‌سوز است. او به نشریه رسمی Motor اعلام کرد: فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی در نروژ رو به پایان است. اگر این روند از چهار سال گذشته ادامه پیدا کند، فروش آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. این خیلی زودتر از آن چیزی است که حتی خوش‌بین‌ترین علاقه‌مندان به خودروهای برقی نیز تصور می‌کردند.

ترس زنان لیورپول از حمل و نقل عمومی پس از یک قتل فجیع

منچستر؛ دسترسی به غذای خوب در شهر

شورای شهر منچستر قرار است پنجشنبه ۷ اکتبر برنامه غذای خوب خود را راه اندازی کند. این یک استراتژی مهم است تا بر اساس آن ارگان‌های مرتبط شهری بتوانند اقداماتی انجام دهند تا همه افراد بتوانند غذای خوب بخورند و مسائل کلیدی مربوط به غذایی را حل کنند.

فاز اول برنامه غذای خوب، مقابله با چالش‌های فوری شهر است که در حال ایجاد چهارچوب و پایه‌ای برای ایجاد تغییرات سیستمیک واقعی در میان مدت و بلند مدت است. در مجموع ۳۲ درصد از بزرگسالان در منچستر از نظر غذایی در شرایط ناامنی هستند، منچستر خانه سه منطقه از ده منطقه فقیرنشین انگلستان است، تنها ۱۲ درصد از کودکان ۱۱ تا ۱۸ ساله روزانه پنج وعده غذای خود را میل می‌کنند و بررسی منوهای ۲۶ درصد مهد کودک‌های خصوصی، داوطلبانه و مستقل در منچستر نشان داد که همه آنها کمبود انرژی، کربوهیدرات، آهن و روی دارند.

در همین حال، تخمین زده می‌شود که سالانه ۱۴۰ هزار تن غذا در منچستر هدر می‌رود و سالانه حدود ۳۶۸ هزار تن CO2 تولید می‌شود.

این طرح به موضوعاتی از جمله گرسنگی حاد، ناامنی غذایی مزمن، دسترسی و دریافت غذای سالم و مغذی و پایداری عرضه غذا در منچستر می‌پردازد و بر اهدافی متمرکز شده است: غذای خوب در نقاط بحران زده برای اطمینان از دسترسی سریع و آسان افراد، کشف مقیاس واقعی ناامنی غذایی برای درک بهتر و مستند سازی مقیاس و تجربیات ناامنی غذایی، توانمندسازی شهروندی غذا که به مردم این امکان را می‌دهد که قدرت، صدا، منابع و انگیزه لازم را برای شکل دادن به محیط غذایی محلی خود و سیستم غذایی به طور کلی داشته باشند، تغییر خط مشی و عمل که تغییر سیاست و عملکرد برای فعال کردن "غذای خوب" را ممکن می‌کند.

برنامه غذای خوب بخشی از تعهدات شورای شهر منچستر در قبال مواجه با همه گیری کرونا است. همچنین از چشم‌انداز برنامه شهر منچستر برای ایجاد شهری پایدار و عادلانه برای همه پشتیبانی می‌کند.

جین کوربت معاون شهردار منچستر در خصوص این طرح گفت: با تأثیر ریاضت اقتصادی و در حال حاضر همه گیری کرونا، فقر به سرعت در حال افزایش است. ما تا زمانی که بتوانیم به حمایت از شهروندان خود که برای تأمین مخارج خود تلاش می‌کنند، ادامه می‌دهیم. در این عصر و روزگار از نظر اخلاقی اشتباه است که بسیاری از خانواده‌ها باید بین خریدن غذا، پوشش فرزندان خود، پرداخت قبوض یا نگه داشتن سقف بالای سر خود تصمیم بگیرند. این برنامه غذایی خوب بر اساس سالیان متمادی است که تعداد زیادی از ما به ناامنی غذایی پاسخ می‌دهیم، در کنار کسانی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند کار می‌کنیم و کار مشارکت خود را به سطح بعدی می بریم.

ملیسا کمپبل، عضو کمیسیون بهداشت در شورای شهر منچستر و رئیس گروه کاری ناامنی غذایی گفت: رابطه بین ناامنی غذایی و سلامت روشن است. به دلیل گرانی، مردم مجبور می‌شوند برای خرید یک وعده غذایی، اقلام غذایی ارزان، اغلب فرآوری شده و فاقد انرژی لازم را فراهم کنند. این وضعیت سلامت بسیاری از خانواده‌ها را بدتر می‌کند و شرایط پزشکی موجود را تشدید می‌کند که از طریق این طرح مشکلات تا حدودی مرتفع خواهند شد.

کد خبر 527761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.