تحویل روزانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌های کشور

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که هم اکنون میزان مصرف نیروگاه‌ها ۲۴۰ میلیون مترمکعب بوده و این میزان مصرف، حداکثر مصرف گاز در نیروگاه‌هاست، گفت: میزان مصرف صنایع عمده نیز در همین بازه زمانی، ۱۴۰ میلیون مترمکعب و مصرف خانگی نیز ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، "محمدرضا جولایی" اظهار کرد: با توجه به ورود موج جدید سرما که امسال زودتر از سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم، روند مصرف گاز نسبت به دو هفته قبل، افزایشی بوده، هرچند تاکنون موجب اعمال محدودیت در هیچ بخشی نشده است.

وی با بیان این که در حال حاضر، میزان مصرف نیروگاه‌ها ۲۴۰ میلیون مترمکعب بوده و این میزان مصرف، بیشترین مصرف گاز در نیروگاه‌هاست، گفت: میزان مصرف صنایع عمده نیز در همین بازه زمانی، ۱۴۰ میلیون مترمکعب و مصرف خانگی نیز ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده که بر این اساس، تاکنون هیچ اقدام محدودیتی در این بخش‌ها نداشته‌ایم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این در حالی است که برای عبور بی‌دغدغه از زمستان امسال و اطمینان از پایداری و تاب‌آوری انتقال گاز، برنامه مشخصی را در سه فاز تعمیرات پالایشگاهی و خطوط لوله، مخازن ذخیره‌سازی و نیز ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها تدارک دیده‌ایم.

جولایی افزود: در بخش پالایشگاهی، تعمیرات اساسی بیشتر پالایشگاه‌ها به اتمام رسیده و تعمیرات اساسی تعداد اندک باقی‌مانده نیز تا پایان مهرماه نهایی می‌شود. بنابراین، با این عملیات، قابلیت اطمینان ما در پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و به این ترتیب، می‌توانیم تولید را به حداکثر ممکن برسانیم و مطمئن باشیم که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش شرکت انتقال و خطوط لوله نیز، علاوه بر انجام پیگرانی‌های معمول، امسال موفق شدیم تعمیرات پیگرانی کل خط لوله چهارم سراسری را که یک‌هزار کیلومتر و در تاریخ شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه است را نیز به انجام برسانیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص مخازن ذخیره‌سازی که دومین فاز از این برنامه از پیش تعیین‌شده است، گفت: در این پیوند که شاخص بسیار مهم و استراتژیکی برای ما به‌ویژه در فصل زمستان محسوب می‌شود، موفق شدیم ۴ میلیارد مترمکعب ذخیره‌سازی را در مناطق شمال و شمال‌شرق کشور در مخازن ذخیره‌سازی سراجه و شوریجه با موفقیت انجام دهیم که این امر می‌تواند ما را در فصل زمستان بسیار یاری دهد.

جولایی در پایان، ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها را آخرین اقدام شرکت ملی گاز ایران برای عبوری آرام از زمستان عنوان کرد و گفت: با کمک و همکاری سایر ارگان‌های ذیربط، در بخش نفت‌گاز و نفت کوره نیز ذخیره‌سازی خوبی انجام دادیم که اگر مجبور به اعمال محدودیت برای صنایع شدیم، از بابت تأمین سوخت دوم، مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که با اتمام تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز کشور، روزانه آماده تزریق ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط هستیم، تأکید کرد: همزمان با افزایش مصرف گاز و توسعه شبکه خطوط لوله و بهره‌برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار، در مجموع، گازی تولید نشده که برای انتقال و توزیع آن مشکلی وجود داشته باشد و این روند همچنان برای سال جاری نیز ادامه دارد.

کد خبر 527754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.