روزانه ۵۰ هزار نفر در اصفهان واکسینه می‌شوند/تزریق سینوفارم چینی به نوجوانان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: روزانه قریب به ۵۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند، تقریباً همه واکسن‌ها از جمله سینوفارم برای دو نوبت و واکسن‌های برکت و آسترازنکا برای نوبت دوم تزریق می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۱ درصد از جمعیت استان اصفهان دوز اول واکسن کووید ۱۹ و حدود ۲۲ درصد مردم هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فعالیت ۴۵ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی برای واکسیناسیون

وی اضافه کرد: تعداد ۴۵ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی برای واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان فعالیت دارند و روزانه قریب به ۵۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد تزریق نوع واکسن‌ها در استان اصفهان، تصریح کرد: تقریباً همه واکسن‌ها از جمله سینوفارم برای دو نوبت و واکسن‌های برکت و آسترازنکا برای نوبت دوم تزریق می‌شود، واکسن برکت و آسترازنکا در استان‌های دیگر کمیاب است و در اصفهان هم وضعیت همین طور بوده و برای نوبت اول این واکسن‌ها به مردم تزریق نمی‌شوند و تنها افراد نوبت دوم در اولویت هستند تا واکسینه شدن آنها ناقص باقی نماند.

واکسینه شدن نوجوانان با واکسن سینوفارم چینی

فدایی در خصوص واکسیناسیون کودکان، گفت: برای کودکان هنوز واکسنی برای تزریق به کشور وارد نشده است و تنها واکسن سینوفارم چینی برای واکسینه شدن نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال مورد تأیید وزرات بهداشت بوده و برای تزریق و واکسیناسیون این گروه سنی در مراکز تجمیعی صورت می‌گیرد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت واکسن سینوفارم را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته است و این گروه سنی در استان اصفهان قریب به ۵۰۰ هزار نفر هستند که تاکنون حدود به ۴۰ درصد آنها برای واکسیناسیون مراجعه کرده و نوبت اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با این روال روند واکسینه شدن نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به کندی صورت می‌گیرد، در ماه‌های آینده اگر قرار است مدارس استان به صورت حضوری بازگشایی شوند، ضروری است خانواده‌ها استقبال بیشتری از واکسینه کردن فرزندان داشته باشند.

تأیید اثربخشی واکسن سینوفارم / والدین دغدغه نداشته باشند

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اثربخشی واکسن سینوفارم برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: اثربخشی واکسن سینوفارم در کشورهای چین، بحرین و امارات اثبات شده و این واکسن برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله تزریق شده است و در ایران هم این واکسن برای دانش‌آموزان و بالا بردن سطح ایمنی بدن آنها در مقابله با ویروس کرونا در حال تزریق است، خوشبختانه دانش‌آموزانی هم که تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند عوارضی در بین آنها مشاهده نشده است.

فدایی، اضافه کرد: خانواده دغدغه تزریق واکسن کرونا برای دانش‌آموزان را نداشته باشند، وزارت بهداشت واکسن سینوفارم را برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌های کشور پذیرفته است و انتظار می‌رود مطابق ضوابط واکسیناسیون ایران این نوع واکسن برای این گروه سنی تزریق شود و مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون نیز پذیرای خانواده‌ها و فرزندان آنها برای واکسینه شدن هستند.

پیشگیری از پیک ششم با واکسیناسیون / فعالیت مراکز سیار در مناطق پرتردد

وی در خصوص بروز پیک ششم کرونا در ماه‌های آینده، تاکید کرد: به طور یقین پیک بعدی کرونا در ماه‌های آینده بروز می‌کند، تنها با واکسیناسیون مردم می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت تا ابتلاء به کرونای شهروندان به صورت خفیف‌تری اتفاق بیفتد، اما در حال حاضر روند مراجعه همشهریان به مراکز تجمیعی و واکسیناسیون آنها رضایت‌بخش نیست.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، گفت: اگر روند مراجعه و واکسیناسیون شهروندان تأیید شود و روزانه تعداد بیشتری از جمعیت استان برای واکسینه شدن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند احتمال دارد جلوی بروز موج بعدی کرونا را در ماه‌های آینده بگیریم، در غیر این صورت به طور قطعی با تلاطم‌های بعدی کرونا مواجه خواهیم شد.

فدایی در مورد فعالیت مراکز سیار واکسیناسیون در اصفهان، تصریح کرد: مراکز سیار واکسیناسیون با فعالیت چند دستگاه اتوبوس در مناطق پرتردد شهر اصفهان از جمله در میدان جمهوری و میدان امام حسین (ع) و در شهرستان نجف آباد صورت گرفته است و این مراکز سیار روزانه تعدادی از شهروندان را برای واکسینه شدن دعوت می‌کنند و آمارها حاکی از استقبال خوب شهروندان از این مراکز بوده است.

کد خبر 527743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    با تشکر از فعالان این عرصه کاش نظارت بهتری برای مدیریت مراکز تجمیعی بود تا از تجمع بیش از حد جلوگیری بشه