۵۰۰ هزار گل داوودی پاییز مشهد را رنگارنگ می‌کند

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، از کاشت بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل داوودی در رنگ‌های گوناگون از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گل شامل انواع گل بنفشه، کلم زینتی، همیشه بهار و مینا در سطح شهر مشهد همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گل‌های داوودی یکی از زیباترین گل‌های پاییزی هستند و مقاومت آنها به شرایط آب و هوایی کلانشهر مشهد و تنوع رنگی بی‌نظیرشان باعث شده تا از این گل‌های بسیار زیبا به عنوان یکی از گل‌های مناسب کاشت در فصل پاییز مشهد یاد شود.

وی افزود: کاشت این بوته‌های گل از ۲۰ شهریور ماه سال جاری در سطح مناطق ۱۳ گانه شهر آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۱۵ آبان با کاشت بنفشه ادامه خواهد داشت.

یعقوبی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و لغو جشنواره گل‌های داوودی همانند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، امسال نیز با کاشت این گل‌های رنگارنگ در محورهای اصلی شهر، فضا آرایی پاییزه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور دو مسیر اصلی برای کاشت گل‌های داوودی انتخاب شد که مسیر اول حدفاصل میدان آزادی، بلوار ملک آباد، میدان فلسطین، بلوار احمدآباد، خیابان بهار و میدان بسیج و مسیر دوم میدان استقلال، بلوار فردوسی، میدان فردوسی، بلوار قرنی، میدان توحید و میدان شهدا در نظر گرفته شده است.

کد خبر 527737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.