اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌های استان گلستان

مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری گلستان گفت: بودجه امسال شهرداری‌های شهرهای استان گلستان دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، طیبه خلیلی اظهار کرد: تاکنون حکم ۱۰ شهردار شهرهای استان ابلاغ شده و امروز چهارمین شهردار در استان معارفه شد.

وی افزود: بودجه شهرداری‌های شهرهای استان برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری گلستان با اشاره به اصلاح بودجه شهرداری گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: بودجه امسال شهرداری گنبدکاووس مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان بود که با توجه به غیرواقعی بودن آن این بودجه طی اصلاحیه به ۴۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه شهروندی در استان نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است، ادامه داد: در سال ۹۶ میزان سرانه شهروندی ۳۹۰ هزار تومان بود که با این رقم به دو میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ ارتقا یافته و این سبب افزایش عملکرد مطلوب شهرداری‌ها خواهد شد.

توسعه متوازن در همه حوزه‌ها توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد

عفت همدم، معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان نیز گفت: کمترین حاشیه در مورد شوراهای و شهرداری‌های شهرهای استان در دوره پنجم متعلق به شهر گنبدکاووس بوده و این دوره توانست در سایه همدلی و وحدت بین اعضای خود فعالیت‌های خوبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه سوارکاری، برج آجری قابوس، گردشگری و غیره دارد و انتظار داریم شهردار و اعضای شورای شهر به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: در امور شهرداری‌ها و شوراها نباید فقط به حوزه عمرانی و فنی مهندسی توجه داشت بلکه توسعه همه جانبه باید در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره انجام شود.

همدم با اشاره به وجود ریزگردها در استان و توسعه فضای سبز، تصریح کرد: توسعه فضای سبز در راستای کاهش ریزگردها در استان مورد توجه شوراها و شهرداری‌های استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان ۱۳۰ هزار هکتار به عنوان کانون غبار خیز شناسایی شده که بخش‌هایی از آن در گنبدکاووس بوده و نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه در کاهش این کانون‌ها همکاری کنند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان گفت: مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز می‌تواند در کاهش آلودگی و ریزگردها در منطقه و استان مؤثر باشد.

همدم با اشاره به بخشی از درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰، خاطرنشان کرد: نباید درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد بلکه پیشگیری از ساخت‌وسازها غیرمجاز با فعال کردن پلیس ساختمانی از بدو ساخت و ساز در دستور کار جدی شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی توجه به معماری اسلامی ایرانی، پیشگیری از افزایش حاشیه‌نشینی در بافت‌های ناکارآمد، توجه به بازآفرینی شهری و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب‌ها برای آبیاری فضای سبز شهرداری‌ها را از برنامه‌های مهم شهرداری‌ها دانست و افزود: شهرداری‌ها این موارد را اولویت دانسته و در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس

کد خبر 527731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.