جمع‌آوری سنبل آبی از تالاب جزو وظایف شهرداری نیست

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه تالاب این شهر جزو وظایف شهرداری نیست.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سنبل آبی گیاهی غیربومی، مهاجم و سمی است، که با رویش در پهنه تالاب باعث کاهش بسیار زیاد اکسیژن آب و مرگ گیاهان، جانداران و آبزیان موجود در تالاب شده و سرعت تکثیر آن به شدت زیاد است و در مقاطعی عرض تالاب و رودخانه را مسدود می‌کند به همین دلیل باید آن را به طور کامل ریشه کن کرد.

وی افزود: جمع‌آوری گیاه سنبل آبی از پهنه تالاب جز وظایف شهرداری نیست و رفع مشکلات زیست محیطی و جمع‌آوری و پاکسازی این گیاهان مهاجم از وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست است.

سرپرست شهرداری انزلی تصریح کرد: وقتی وجود چنین گیاهی به تالاب آسیب می‌رساند، دستگاه اجرایی متولی باید بلافاصله با نیروها و تجهیزاتی که در اختیار دارند اقدام به جمع‌آوری آن کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اخیراً با مسئولان متولی بازدیدی از تالاب انزلی داشته و مقرر شده است که با استفاده از نیروها و قایق‌هایی که در اختیار دارند گیاه سنبل آبی را از پهن تالاب انزلی جمع‌آوری کنند.

خلیلی افزود: علیرغم اینکه حفظ و نگهداری تالاب انزلی جز وظایف آب منطقه‌ای، سازمان‌های محیط زیست و بنادر و دریانوردی است، اما شهرداری انزلی از حدود ۱۰ روز پیش لایروبی تالاب در زیر پل شورا را آغاز کرده است و قسمتی از دهانه پل به طور کامل لایروبی شده و قسمت دیگر تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و در ادامه نیز همین عملیات زیر پل ایثارگران انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری انزلی با بیان اینکه با اتمام لایه روبی و پاکسازی زیر پل‌های شورا و ایثارگران، تردد قایق‌ها در این گذرگاه تالاب تسهیل می‌شود، افزود: در هنگام بارندگی مقدار دبی آب تالاب افزایش می‌یابد و این اقدام زیر پل‌ها باعث می‌شود که آب به راحتی و با سرعت بیشتری در مسیر تالاب جریان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 527718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.