لزوم هوشمندسازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در دهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا بر لزوم هوشمندسازی این بخش به عنوان "پیشران" و "پیشرو" تاکید کرد و گفت: پلیس یاران ظرفیت قانونی نظامندی برای توسعه امنیت عمومی هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در دهمین گردهمایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: فرا رسیدن هفته گرامیداشت نیروی انتظامی که گرامیداشت همه خوبی‌ها و قدردانی از امنیت است را تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به برگزاری دهمین گردهمایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا گفت: همکارانمان سالیان سال زحمت کشیدند و ریل گذاری قوی به منظور شکل‌گیری این مؤسسات صورت گرفت و امروز شاهد فعالیت چندین ساله مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا به منظور تأمین امنیت هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه امنیت مردم پایه حائز استحکامات زیادی است و پیرو آن رونق، توسعه و آبادانی برای کشور فراهم می‌شود، ادامه داد: بحمدالله در نظام اسلامی به برکت خون مقدس شهدای والامقام، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری " مدظله‌العالی" و تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی پرچم‌داران و علمداران امنیت شاهد امنیت مطلوبی در کشور هستیم.

معصوم بیگی با اشاره به ایفای نقش نیروی انتظامی در تولید و حفظ امنیت عمومی خاطرنشان کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران امروز برای همه کشورها اسوه، الگو و نمونه است.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا در سال جاری با عنوان " پلیس هوشمند، امنیت پایدار" اظهار کرد: به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از تحقق امنیت پایدار منوط به مشارکت مردم در تولید امنیت است؛ به میزانی که مردم در تولید امنیت مشارکت و همراهی کنند، مسئولیت بپذیرند به طور قطع از امنیت پایدارتری برخوردار خواهیم بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به پیشینه راه اندازی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و اقدامات آن ادامه داد: بیش از ۱۰ سال گذشته طی یک تصمیم هوشمندانه و طی مسیرهای قانونی، برای مشارکت مردم در تولید امنیت و پیشگیری از جرم و برقراری نظم عمومی سازوکارهایی پیش بینی شد؛ در واقع راه اندازی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا به عنوان یک ظرفیت قانونی نظام مند در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود.

معصوم بیگی با اشاره به اقدامات قانونی و طی فرآیندها برای راه اندازی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی یادآور شد: امروز با نگاهی بر گذشته و در نظر گرفتن چشم‌انداز آینده می‌بینیم بیش از ۱۰ سال از عمر مؤسسات می‌گذرد و شاهد دستاوردهای مطلوبی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت "پلیس یاران" به منظور توسعه نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از جرم خاطر نشان کرد: در مطالعات تطبیقی در می‌یابیم که در برخی از کشورها بیش از ۴ میلیون نفر تحت عناوین مختلف به پلیس آن کشور کمک می‌کنند و به اهمیت موضوع بهره‌مندی از مشارکت مردم در تولید امنیت واقفند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با شرح دستاوردهای مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بر لزوم هوشمندسازی این بخش به ویژه "پلیس یاران" و " نظامات حاکم بر این فرایند " تاکید کرد و به بخش اول شعار هفته ناجا اشاره و بیان کرد: بی تردید هوشمندسازی این بخش می‌تواند باعث افزایش بهره دهی شود؛ معتقدم مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با بهره‌مندی از تجربه و دانش پیشکسوتان حوزه انتظامی می‌توانند در فرایند هوشمندسازی پیشران باشند.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه فرایند هوشمندسازی در حوزه فعالیتی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بایستی شتاب و سرعت بگیرد، بر لزوم آموزش مستمر فعالین این حوزه به منظور حرفه‌ای گرایی و افزایش کارآمدی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار نفر تحت عنوان " پلیس یار" در سراسر کشور تاکید کرد: معتقدم این بخش می‌تواند خط مقدم برقراری نظم عمومی در جامعه محسوب شود و البته نیروی انتظامی به منظور تقویت و توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، از این بخش پشتیبانی و حمایت‌های لازم را دارد و این روند را با قدرت ادامه می‌دهد.

کد خبر 527708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.