خسارت ۱۶۶۰ میلیارد ریالی «توفان شاهین» به بنادر صیادی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: بر اثر توفان شاهین تاکنون دو ملوان کشته، سه نفر مفقود و بالغ بر یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های بندری و تاسیسات صیادی استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید پرویز محبی نوذر اظهار کرد: بر اثر توفان حاره‌ای شاهین پنج ملوان با برخورد دو شناور صیادی مفقود شدند و از این تعداد تاکنون پیکر دو نفر پیدا شده و از سه نفر دیگر خبری در دست نیست. جست‌وجوها برای یافتن افراد مفقود شده در آب‌های این استان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های اولیه، برآورد خسارات ناشی از توفان شاهین در استان سیستان و بلوچستان به طور عمده مربوط به زیرساخت‌های و تأسیسات بندری از جمله سوله‌ها و سایبان‌های بندری، مراکز تخلیه صید، موج شکن‌ها، بخشی از تأسیسات شناور و سازه‌هایی که شناورها در بنادر به آن وصل می‌شوند، چراغ‌های دریایی، راه‌های دسترسی به مراکز صیادی و شبکه‌های برق می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: برآورد خسارت یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی در زمینه تأسیسات صید و صیادی و زیرساخت‌های بنادر ماهیگیری است و در بخش شناورها در حال بررسی خسارات به لنج‌ها و قایق‌های ماهیگیری هستیم که به زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

محبی نوذر اضافه کرد: برای جبران خسارات ناشی از طوفان شاهین، میزان خسارات وارده را به ستاد حوادث غیر مترقبه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌ایم و سازمان شیلات ایران نیز برای تخصیص اعتبار از محل ستاد حوادث غیر مترقبه کشور اقدام خواهد کرد. در استان سیستان و بلوچستان هفت بندر صیادی و سه موج شکن مردمی داریم که در اختیار صیادی قرار گرفته اند که بر اثر توفان شاهین خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: این توفان خسارت مالی و قابل ذکری در استان هرمزگان نداشته است.

کد خبر 527661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.