مصالح غیراستاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه آپارتمان‌های بزک کرده و مصالح غیر استاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است گفت: نقش مهندسین ناظر بسیار پر رنگ است و مهندسین اجرا مسئولیت سنگینی در خصوص رعایت استانداردها در واحدهای مسکونی بر عهده دارند.

داریوش اشکانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بیان اینکه یکی از شاخصه‌های پیشرفتگی کشور افزایش میزان استانداردهاست و ۳۳ هزار استاندارد ملی تدوین شده است، اظهار کرد: ما قوانین زیادی داریم ولی کیفیت اجرای این قوانین مهم است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استاندارد ماسک‌های مورد استفاده افزود: در حال حاضر استاندارد ماسک‌ها اجباری نیست بلکه تشویقی است و تا زمانیکه ماسک مشمول قانون استاندارد اجباری نشده مسئولیتی متوجه ما نیست.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به آتش سوزی‌های متعدد در استان بوسیله کپسول ال پی جی گفت: سیلندر این کپسول‌ها مشمول استاندارد اجباری است و احدهای سیلندر پر کنی‌ها تحت پوشش استاندارد هستند ولی سیلندر پر کنی‌های خرده فروش در حیطه وظایف استاندارد نیست.

اشکانی‌پور افزود: در تولید کالا و خدمات سلامت مردم خط قرمز ماست و تا تعطیلی واحد هم پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای عمومی سطح شهر در فرایند استاندارد سازی مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده پلاک‌های نصب شده در آسانسورها از استاندارد بودن این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بر آشنایی مردم با حقوق شهروندی شأن تاکید کرد و اجرای طرح طاها را در راستای پاسخ گویی به این نیاز مهم دانست.

اشکانی‌پور با بیان اینکه آپارتمان‌های بزک کرده و مصالح غیر استاندارد معضل اصلی واحدهای مسکونی است یادآور شد: نقش مهندسین ناظر بسیار پر رنگ است و مهندسین اجرا مسئولیت سنگینی در خصوص رعایت استانداردها در واحدهای مسکونی بر عهده دارند.

کد خبر 527652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.