ماجرای درخواست فعالان محیط زیستی اصفهان از مسئولان چه بود؟

مدیرعامل جمعیت امید دوستداران زاینده‌رود گفت: نامه‌ای از طرف سمن‌های اصفهان برای دادستان کل کشور ارسال شده است، تا این بحران به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. رونوشت نامه برای سازمان محیط زیست و مدیریت بحران استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

عبدالحسین میرمیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه فرونشست به همه دشت‌ها، بناهای تاریخی و ساختمان‌های شهر اصفهان نفوذ کرده است، اظهار کرد: ترک‌ها و شکاف‌های عمیق از این پدیده حکایت دارند و اگر کنترل نشود تهدیدی جدی برای شهروندان اصفهانی است.

وی با بیان اینکه نامه‌ای از طرف سمن‌های اصفهان برای دادستان کل کشور ارسال شده است، تا این بحران به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: فرونشست خسارات جبران ناپذیری برای ساختمان‌های شهری دارد اگر از توسعه آن جلوگیری نشود بسیاری از ساختمان‌ها تخریب می‌شود و زندگی مردم اصفهان دشوار خواهد شد، بنابراین طبق مفاد قانونی که در نامه ذکر شده است دادستان محترم با توجه به وظایف اختیاراتی که دارد باید موضوع را رسیدگی کند و کسانی که موجب خسارت شده‌اند را مورد تعقیب قضائی قرار دهند این موضوع هدف ارسال نامه بوده است.

مدیرعامل جمعیت امید دوستداران زاینده‌رود افزود: این نامه به دفتر دادستانی کل کشور نامه ارسال شده است و پیگیر ثبت آن هستیم. نامه مطابق مستندات تخصصی و فنی نوشته شده است و همه سمن‌هایی که امضا کردند تقاضای اجرایی شدن مفاد نامه را دارند. مردم اصفهان انتظار دارند که دادستان موضوع را به خوبی و درستی بررسی کند چون مدافع حقوق عمومی مردم است.

وی تصریح کرد: این نامه برای استاندار اصفهان، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان میراث فرهنگی که متولی بناهای تاریخی هم ارسال شده است همه این دستگاه‌ها باید پدیده فرونشست را مهار کنند و این موضوع را تکذیب نکنند با توجه به قانون، افرادی که بررسی‌های لازم را انجام ندهند باید مورد تعقیب قضائی قرار گیرند.

میرمیران اظهار کرد: رونوشت نامه برای سازمان محیط زیست و مدیریت بحران استانداری ارسال شده است، علاوه بر سازمان‌های ذکر شده این نامه برای مدیرکل راه و شهرسازی که متصدی ساخت و ساز در اصفهان و شهرداری که متولی معابر و خدمات شهری است هم فرستاده شده همچنین نمایندگان مردم اصفهان در شورای اسلامی به عنوان نماینده مدافع حقوق مردم اصفهان از مفاد نامه مطلع شده‌اند و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ماجرای درخواست فعالان محیط زیستی اصفهان از مسئولان چه بود؟

کد خبر 527520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.