پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» آغاز به کار کرد

پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» صبح امروز _۱۷ مهرماه_ در ساختمان بنیاد سینمایی فارابی، با حضور حبیب ایل‌بیگی دبیر المپیاد، سهیلا عسکری، مدیر اجرایی المپیاد و منتورها و مربیان المپیاد فیلمسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، المپیاد این دوره از جشنواره به صورت آنلاین برگزار می‌شود. افتتاحیه این دوره از المپیاد نیز به صورت آنلاین در پلتفرم «تیوا» پخش شد. پوران درخشنده، وحید گلستان و بیژن میرباقری داوران این دوره از المپیاد فیلمسازی خواهند بود. منتورهای المپیاد نیز نادره ترکمانی، لیلا میرهادی، مرجان اشرفی زاده، فرهاد توحیدی، حسین قناعت، بابک نکویی، اشکان رهگذر، امیر فیضی هستند.

حبیب ایل‌بیگی، مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در این مراسم، اظهار کرد: امسال ۵۰ نوجوان ۳۱ دختر و ۲۱ پسر با ۳۷ ایده و ۲۴ فیلم کوتاه از ۱۵ استان به المپیاد فیلمسازی راه پیدا کردند و شهرها و استان‌های بیشتری با المپیاد همراه شدند.

وی افزود: افتتاحیه المپیاد امروز و آئین اختتامیه را ۲۱ مهرماه برگزار خواهیم کرد و نشست‌های انتقال تجربه را با پوران درخشنده، حبیب احمدزاده و بهروز شعیبی خواهیم داشت که با نوجوانان به گفت‌وگو خواهند نشست.

مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، ادامه داد: از همه منتورها و مربیانی که در این دوره به ما کمک می‌کنند و از پشتیبانی همکارانم برای برگزاری «المپیاد» تشکر کنم. امسال با تغییرات زیادی همچون تغییر دولت مواجه بودیم، اما کار را تا روزی که هستیم ادامه می‌دهیم حتی اگر شرایط مبهم باشد، چراکه مدیران تغییر می‌کنند اما نوجوانان و هنرمندان هستند.

ایل بیگی تصریح کرد: وحید گلستان، بیژن میرباقری و پوران درخشنده که سال‌های پیش منتور جشنواره بودند داوری این دوره را به عهده دارند. هدف از المپیاد این نیست که نوجوانان فیلمساز شوند چراکه کسی در طول چند روز فیلمساز نمی‌شود اما نوجوانان روزهای خوب و بانشاطی را در این المپیاد تجربه خواهند کرد که می‌تواند در مسیر آینده آنها راهگشا باشد. امیدوارم المپیاد فیلمسازی تبدیل به جریانی مداوم شود.

در ادامه علیرضا تابش، دبیر جشنواره گفت: مفتخریم که رویدادی را به اسم نوجوانان در عرصه فیلمسازی راه‌اندازی کردیم و امیدوارم که این رویداد با رفع نقص‌ها و کاستی‌ها در سال‌های آینده تبدیل به جریانی پویا در کشور شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به برگزاری برخط المپیاد شدیم. امیدواریم با عبور از این روزها بتوانیم در سال‌های آتی نوجوانان را در المپیاد کنار هم جمع کنیم.

کد خبر 527518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.